Svar: 84
Tråde: 26
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
For nogle år siden, stødte jeg på en Submariner No Date COSC. Jeg tror den var fra 70'erne. Modellen har siden spøgt i min hjerne, og nu vil jeg gerne vide lidt mere om modellen:
Har modellen et specifikt ref., og i så fald hvilket?
Hvornår blev modellen produceret?
Hvad er pris-niveauet på sådan en fætter i dag?
Jeg ved, at de seneste No Date er med COSC, men det er den gamle model jeg synes er spændende.
//Rune
•
Reference 5512.
De koster fra ca. 35.000,-
Mvh Morgan
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Produceret fra 1959-1978. Dog i flere forskellige varianter hvor de ældste er med gilt skive, pointed crown guards. De fås både med og uden COSC. Skal du have en med COSC skal du have en fra midt 60-78. De er heldigvis også de billigste og som Morgan skriver starter priserne ved ca. 35-40 k for et i ok stand uden boks/papirer.
Men se dig godt for. Den er giftig og jeg har set 5513 som er Frankensteinet til at 5512. Desuden er de ofte redialed

Vintage Rolex kan være en farlig størrelse men netop det der gør jagten på det rigtige ur sjovt. Der er LANGT mellem de flotte ure med mindre man betaler kassen for dem.
/Mads
•
Tak for hurtigt svar. Havde en mistanke om, at det ikke var en af deres billigste modeller

. Kan du sige noget om, hvornår de blev produceret?
//Rune
•
Vores indlæg krydsede vist lige hinanden, Mads
Men endnu engang tak for yderst kvalificeret svar. Jeg skal vist igang med opsparing igen.............
//Rune
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Rune
Jeg vil gå efter en 5513 altså modellen uden cosc, da de er meget nemmere at finde til en ordentlig pris.
MVH Peter
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
peter Skrev:Hej Rune
Jeg vil gå efter en 5513 altså modellen uden cosc, da de er meget nemmere at finde til en ordentlig pris.
MVH Peter
En ordentlig pris er så ca. 26-28 k

De er steget helt tosset det seneste års tid. Men det havde de fleste af os jo forudset. Men 5513 er stadig betydelig billigere end 5512. Desværre er markedet støvsuget og dem der er til salg er "so wie so"

Skal man have et flot eksemplar koster det nærmere 30 k end 25 k.
/Mads
•
5513 er naturligvis også en mulighed, men 5512 er nu mest spændende. Jeg har lige set en 5513 til 20K i flot stand, men uden B+P hos en normalt anerkendt forretning. Desværre er kassen tom efter sidste ur-køb

.
Og så har jeg (som amatør) ikke en chance for at se, om uret er i original stand. Kan Klarlund se om uret er redailet/frankensteinet?
//Rune
•
Svar: 524
Tråde: 50
Et hurtigt kig på chrono24 fortæller at billigste matte 5513 lå på 27,7K Dkr. Og det er vel og mærket med en lidt grov kasse og nyere luminova indlæg. Puha, jeg er glad for at jeg fik min i august og har fået købt reserve plexiglas og trit visere, der er sgu sket lidt selv på den korte tid jeg har ejet et vintage Rolex
•
Svar: 524
Tråde: 50
Nå ja glemte lige: Klarlund er rigtig dygtige. Spørg efter Ole Bistrup, han er dygtig og super behagelig.
•