Køb af Rolex i US
#1
Hej,

Dette er mit første indlæg og jeg skriver her fordi jeg tror at jeg her finder den bedste information omkring Rolex.

Grundet den lave dollar, overvejede jeg at tage til US og købe Rolex. Har Googlet på nettet for at finde en liste af Rolex udbydere i US men det er ikke nemt.

Jeg går efter Milgauss GV, det nye GMT Master II og Daytona i stål med hvid skive. Nyprisen hos en Rolex forhandler i US på eks vis et Milgauss er 6.450 $, hvilket er ca 30.000 DDK - pænt under den danske pris, men det var, som andre steder, i restordre.

Findes der et site hvor man kan få listet de autoriserede Rolex forhandlere i US?

Mvh

Steen
Svar
#2
På Rolex hjemmeside kan du finde en liste med AD's.

Du skal dog holde dig for øje, at der tilgår told og moms, når du returnerer til DK. Søg her på vintageure på "told" og "moms" - emnet er diskuteret og beskrevet tidligere.

Men generelt er US og A langt foran DK, når det kommer til ure af bedre kvalitet.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#3
Du nævner told og moms - hvis man som privat person går ind til en Rolex forhandler i US, køber et ur og tager hjem igen. Hvordan fungere told og moms delen i.f.t. DK så herefter. Jeg er vel selv ansvarlig for at sikre oplysning til told/skatte myndighederne når jeg kommer hjem, eller?

Mvh

Steen
Svar
#4
steengeo Skrev:Du nævner told og moms - hvis man som privat person går ind til en Rolex forhandler i US, køber et ur og tager hjem igen. Hvordan fungere told og moms delen i.f.t. DK så herefter. Jeg er vel selv ansvarlig for at sikre oplysning til told/skatte myndighederne når jeg kommer hjem, eller?

Mvh

Steen

Når du kommer til Danmark er der to udgange i lufthavnen. Varer at fortolde - samt ingen varer der skal fortoldes. Går du igennem den dør hvor du bliver fortoldet, koster det ca. 3% i afgift (told) samt 25% i dansk moms. Går du igennem døren uden fortoldning - og der ikke er stik prøver - så betaler du ingenting.

Bemærk dog venligst at:

- Told & Skat har også læst nyhederne. De ved godt at USD er lav - og fly der ankommer fra USA har en tendens til at resultere i en stor mængde toldere.

- Hvis du "slipper" udenom, skal du være klar over at tolderne kan kræve dokumentation for told hvis de bemærker et ur på din arm der er dyrt.

- Med en amerikansk kvittering og ingen dansk fortoldning *kan* dit forsikrings selskab give dig problemer hvis uret bliver stjålet og skal dækkes af din indbo forsikring.

Herduover vil jeg foreslå at du kigger på søgefunktionen her på sitet, da der er en masse indlæg om det her. Icon_e_wink

Mvh Morgan

ps. glem alt om at finde GV + 116520 hos en amerikansk forhandler.
Svar
#5
Min erfaring er at det ikke er så mye å spare her borte......vert i Houston i 3 uker nå, er blitt mye klokke kikking Icon_e_confusedHos alle de forhandlere jeg har vert i kontakt med kommer det 8,25% TAX i tillegg til oppgitte priser, av dette får en tilbake ca 5% når en reiser ut av USA
Har sendt diverse e-mailer til Norge og fått pris, er litt å spare, men ikkje all verden.......
Men har endt opp med to klokker alikevel Icon_e_smile Omega Seamaster og en GMT master 11, herlige ur begge Icon_rolleyes
Citizen Eco Drive
Omega Seamaster (2555.80)
Rolex GMT-Master 11 (16760)
Svar
#6
Stort set enhver shopping mall i USA har en Rolex forhandler. Jeg har boet i Californien og har handlet hos min "lokale", og man kan godt handle på prisen på standard modellerne, men det lykkedes ikke mig på en af sportsmodellerne, som bliver omsat hurtigt. Rolex hypen er langt højere i USA end andre steder, og det følte jeg også gjorde at Rolex i høj grad var en standardvare som solgtes som bøffer eller biler. Jeg følte at man fik langt mere service hvis man spurgte efter andet en Rolex.

/Bjørn.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)