Lidt hjælp
#1
Og igen ... jeg ved godt at det er op til mig selv.. men vil i ikke nok give jeres b7 med..

Jeg er blevet pænt forelsket i Panerai..men jeg skal skille mig af med enten mit Omega PO med lænke eller mit Breitling Skyland SS.

Hvad for et ur ville i skille jer af med for et panerai???

Jeg er i 7 sind.

//Bartsimp
Svar
#2
Rent teoretisk er det hip som hap da de begge er super lækre ure. Jeg ville nu nok beholde Omega´en. Af to årsager. Jeg er mere til Omega end Breitling og desuden er jeg ikke så glad for 7750 værket pga. rotor bevægelsen.

Begge ure er til at finde igen så skulle du fortryde senere kan du altid anskaffe dig et tilsvarende igen. Du skal ikke være så bange for at skifte ud i samlingen med mindre urene har affektionsværdi for dig.

/Mads
Svar
#3
Hej Mads

Hvad synes du så er den bedste "ny begynder# panerai at starte med.

Vil gerne ha med sekundviser måske daylighten ... Hvad er fair value i trade med breitlingen for en en med sekundviser?

Måske skal man bare bide i det sure æble og spare sammen til at købe.. uden bytte.. men det gøt så ondt så ondti pengepungen.-)

Bytter "Kongen" med andre ure???

Mvh
Bartsimp
THK
Svar
#4
Hej

Jeg vil beholde Breitlingen, grundet at det er nemmere at sælge, et Omega herinde, men det er jo to fede ure du har, med hensyn til valg af Panerai, vil jeg gå efter en model i Historic, altså en Pam 111 eller 005 hvis det skal være med sekundviser, eller endnu bedre, fås dog kun brugt Pam 001 eller 002, den sidste dog uden sekundviser, men det er den jeg bedst kan lide.

MVH Peter Icon_e_smile
Svar
#5
Jeg tror Bo vil tage både dit Omega og Breitling i byt. Men som udgangspunkt er du altid bedre tjent med SELV at sælge urene, da et byt med en urhandler som regel betyder en lavere pris end hvad du selv kan opnå. Han skal jo sælge dit ur videre og helst med en lille fortjeneste. Fordelen er så at du slipper for at sælge dit ur selv. Men i sidste ende koster det dig nok 3-4.000 kr.

Som Peter skriver ville jeg nok også gå efter et manuelt Historic som PAM 1, 2, 0, 5, 111, 112. Skal det have sekundviser er det dog 1, 5 og 111 du skal gå efter.

Du kan vel ca. få 20 k for dit Skyland.

/Mads
Svar
#6
Hej alle

Var inde ved klarlund men de havde kun Daylighten... Det er sku også en flot klokke:-)

Men det vil være en kæmpe hjælp, hvis der er der nogen der ligger inde med billeder af de PAM som Peter og Mads har nævt, så må man jo starte udvælgelsen ved at sidde og savle foran skærmen...

Jeg tror jeg er mere til de PAM som ikke er fuldstændig blanke.. men det er jo svært når man ikke har prøvet dem på armen.

På forhånd tak for hjælpen..

MVh
Bartsimp
Svar
#7
Det lyder da til at du skal en smut forbi [url]"http://www.paneristi.com/reference/vendome/vendomeframeset.html">http://www.paneristi.com/reference/vend ... meset.html[/url] og tjekke modellerne ud. Der får du et godt overblik over de forskellige modeller.

Jeg syntes Daylight´en er lige lovlig overpriced når man kigger på værk og finish. Mener det koster ca. 40 k og til den pris bør der være mere end et dekoreret 7750 værk. Man kan jo få et ur i tilsvarende finish og kvalitet til 20 k. Men du skal købe den model der siger dig mest. Køb med hjertet og ikke fornuften, selv om det er rart at den side også er på plads også.

/Mads
Svar
#8
Jeg beholdte min PO da jeg købte mit Panerai syntes det går fint i spænd med mit pam 112
store klokker begge to men meget neutrale i farverne
jeg har også lige skippet mit omega speedmaster for et Rolex sub date
Men stadig beholdt mit PO

MVH Løkkebø
Svar
#9
Det har du ret i Mads.. Dayligt'en står til 42K ved Klarlund.

Jeg vil nu også helst købe brugt, da man får noget mere for pengene. (man er vel ikke Nordjyde for ingenting) Men man skal jo ha prøvet de forskellige modeller inden man køber:-)

Med det link har jeg jo lige fundet noget at bruge resten af dagen på Icon_smil

//THK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)