Top 5 divers
List de 5 dykker ure du helst ville eje hvis pengene bare lå der og skulle bruges min liste ser sådan her ud,
et par nye ansigter men fleste gamle kendinge Icon_e_wink

1 JLC Polaris tribute
2 Rolex Deep Sea
3 GP Sea hawk Pro 3000m
4 Seiko MM 600m SD
5 Sinn U1000
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Panerai Pam 243
Omega Ploproff 1200
Rolex SDDS
GP Seahawk 3000
Breitling Avenger Seawolf Titanium 4000 meter m. Inhouse værk, men da det ikke eksisterer må jeg nøjes med 3000 meter i stål Icon_e_biggrin1
Svar
Jeg troede ikke en DSer var noget for dig Claus Icon_question
men en top 3 placering er da ikke så dårligt Icon_e_wink
Svar
Det er tilfældig rækkefølge.....
Svar
Here is my top 5 rated at what they can do and build quality.

1. IWC Porsche design Ocean 2000 German Military Dive Model .Very rare and without a doubt the most sophisticated dive watch ever made.

2. IWC Aquatimer 2000 meter watches . Nearly all other brands needed a Helium valve to reach the same depth rating. These watches are just so well made they do not need a Helium valve .

3. Girrard Perregaux 3000 meter. I have read that this watch was voted no 1 in a test of 15 of the worlds best divers . The quality of the case and caliber is in a special class .

4. Rolex Sea Dweller . For me the best Rolex ever made. Just feels more solid and tool than a Sub .

5. Rolex Deep Sea. A fantastic bit of engineering and a bit over the top . But to build a watch that has not got a 40mm thick case or is filled with oil , that can reach those depths is amazing .

I have not mentioned many popular divers because to be honest most of them are just desk divers that can be used for hobby divers . The GP Seahawk and the Rolex Deep Sea could be looked at as a combination of serious diver and desk diver in my opinion . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Stensbjerg Skrev:List de 5 dykker ure du helst ville eje hvis pengene bare lå der ...
Det kan da ikke passe, at ingen af jer har AP på jeres liste, når nu pengene 'ligger' der?! :)
Svar
Sociologen Skrev:
Stensbjerg Skrev:List de 5 dykker ure du helst ville eje hvis pengene bare lå der ...
Det kan da ikke passe, at ingen af jer har AP på jeres liste, når nu pengene 'ligger' der?! :)
To call AP a serious dive watch is streching things to far . But you are right about the money . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Sociologen Skrev:
Siger mig ikke rigtigt noget. Jeg er jo mere til de MEGET vandtætte ure Icon_e_biggrin1
Svar
Sociologen Skrev:

Et lækkert ur med det kommer aldrig på min top 5 over seriøse divers selvom om pengene bare var til stede,
der er ikke meget tool over APs diver den er mere til desk/show Icon_e_wink Icon_cool
Svar
Således oplyst :)

Et element ved divers, som tiltaler mig særdeles meget, er, at de (generelt set) er maskuline - og her udmærker AP sig positivt IMO, hvorfor dette mærke nødvendigvis må være på min Top 5:

1) AP
2) Breitling
3) Omega
4) PAM
5) ?

Ville gerne angive Rolex som #5, men pt er der ingen model, jeg ville købe (pga størrelse eller højde på kasse).
Rækkefølgen er kun prioriteret i forhold til #1. Jeg indrømmer gerne, at jeg er til deskdivers og lidt show off :D
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)