15-02-2008, 04:32 PM
1A, 2C og 2D
|
Udvælgelse af foto
|
|
15-02-2008, 04:32 PM
1A, 2C og 2D
18-02-2008, 06:53 PM
Jeg takker alle, som kom med deres forslag til de bedste billeder
Selv om det ikke gav et entydigt resultat, var det dog en stor hjælp og sammen med andre input, jeg har fået, er det blevet disse fem billeder, jeg har udvalgt: http://www.andersens.cc/udvalgte.htm Der kan ses flere billeder fra Namibia og Sydafrika her: http://www.andersens.cc/namibia/ http://www.andersens.cc/sydafrika/
18-02-2008, 07:35 PM
Skønne billeder fra begge lande
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
18-02-2008, 09:23 PM
Det er nogle utroligt flotte billeder!
Hvordan lærer man at tage sådan nogle billeder?!?!? Jeg er misundelig. Det må være dejligt at komme hjem efter en ferie med sådan nogle billeder, som kan bringe minder tilbage!
21-02-2008, 12:22 AM
Nøj.. du er virkeligt dygtig. Hvilken baggrund har du for det der. Jeg siger som ikke ukritisk eller uerfaren tilskuer, at det der er national geographic kvalitet. Lige et par spørgsmål hvis du vil tage dig tid. hvordan er billederne efterbehandlet i PS? Er det raw eller jpeg? Er der brugt filtre under optagelsen?
21-02-2008, 05:25 PM
Tak skal I ha'
Jeg har ikke nogen speciel baggrund hvad angår fotografering. Jeg har interesseret mig for at tage billeder i lang tid, men det er først efter at have fået et digitalt spejlreflekskamera, at jeg er begyndt at bruge lidt mere tid på det end almindelig dødelige. At lære grundreglerne indenfor fotografering er en god start (både det tekniske og billedkomposition) og så skal man selvfølgelig også kende sit kamera, som selvsagt skal være af ordentlig kvalitet. Man kan også lære utrolig meget ved at kigge på dygtige fotografers billeder og følge med i diverse fora og lytte til folks kommentarer ang. billederne. Den efterfølgende billedbehandling er bestemt heller ikke uvæsentlig. Jeg har typisk et polfilter siddende på mit 24-105mm objektiv, mens der blot er et UV-filter på 70-200mm'eren. Jeg tager billederne i raw og konverterer i første omgang til tif. Redigeringen af billedet sker også i tif for at undgå kvalitetstab og til sidst bliver det så gemt i jpeg. Efterbehandlingen afhænger i høj grad af billedet - oftest bliver det blot beskåret og får justeret curves og levels samt tilføjet skarphed. Andre gange bliver der brugt en masse værktøjer.
26-02-2008, 07:07 PM
Er der nogen der ved hvad Canon 400D hedder herover i USA?
Kan det passe at den hedder "Canon Rebel XTi"? Super flotte billeder
26-02-2008, 08:46 PM
09-03-2008, 12:19 AM
Er det muligt at du kunne prøve at vise et af dine billeder før og efter billedjustering i PS eller hvilket softeware du nu bruger?
Det kunne være sjovt at se hvor meget efterbehandlingen gør ved billederne?
09-03-2008, 07:55 PM
Gooman Skrev:Er det muligt at du kunne prøve at vise et af dine billeder før og efter billedjustering i PS eller hvilket softeware du nu bruger?Er der et bestemt billede du vil se? |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|