Afkortning af lænke - muligt?
Er det muligt at afkorte en non-sel lænke mere end til minimumslængden? Spørgsmålet lyder måske lidt kryptisk, men hvis man har fjernet alle umiddelbart aftagelige led og sat diving extension i den inderste hul i låsen. Kan den så ikke blive kortere (hvis brugeren har en spinkel arm)?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Det kan ikke lade sig gøre. Du kan godt (med vold) nappe et led mere af lænken, men problemet er at lænken taper ud til 20 mm over de sidste 5 led. Dermed vil lænken blive for bred til at kunne gå i spændet.

Min teori siger mig at du med lidt held kan vælge en anden Oyster lænke end ref. 93150. Problemet i denne sammenhæng er at dykkerlænken ref. 93150 har den klart længste lås. En Explorer lænke har betydelig kortere lås og dermed kan du med lidt held opnå en kortere lænke. Skulle mene låsen på Explorer lænken er mindst et led kortere end Sub låsen. Men jeg er ikke 100 % sikker, men min logik siger mig at det bør være muligt.

/Mads

İmage
Explorer låsen (billede lånt fra tilfældigt ur på ebay)

İmage
Sub lås (fra ebay)
Svar
Takker!

Er der nogen, der helt tilfældigt sidder med både en Sub og en Explorer lænke ved hånden, som kan test-måle?

Hvad med en jubilee-lænke?

Og har de alle samme mål mellem hornene?

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg er ret overbevist om at det holder. Lænken uden diving extention kan gøres ca. et led kortere end den med. Har lige sammenlignet de to.

/Mads
Svar
Hej

Du kan nøjes med at købe et endeled fra en 78360 lænke, og skrue den ind i din 93250 lænke og sætte den ind i sidste hul, det skulle give nogenlunde det samme resultat, og du kan ikke se de polerede sider på endeleddet når det sidder inde i låsen.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Du kan nøjes med at købe et endeled fra en 78360 lænke, og skrue den ind i din 93250 lænke og sætte den ind i sidste hul, det skulle give nogenlunde det samme resultat, og du kan ikke se de polerede sider på endeleddet når det sidder inde i låsen.

MVH Peter

Jeg tror ikke det hjælper alverden. Læsen på en non-SEL (ref. 93150. En 93250 er SEL) er hvad der svare til et led længere end låsen på div. GMT/Explorer lænker. Idet lænket "taper" fra 16-20 mm i de faste led i lænken, vil der ikke være plads til at sætte lænken i inderste hul, da låsen er straight 16 mm indvendigt.

Men du kan nøjes med en GMT/Expl. lås (frem for hele lænken), idet selve lænken er identisk på Sub og GMT/Expl. pånær nr. på endeleddet.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)