2008 = replica vintage år?
#1
Det ser ud til at både JLC og IWC (og sikkert flere andre andre - Panerai fx), har gjort 2008 til det helt store vintage år. JLC kommer med et "genoptryk" af Polaris og IWC har netop offentliggjort billeder af en vintageserie på 6 forskellige modeller, ligeledes i "genoptryk". Det giver os økonomisk dødelige en mulighed for at smage lidt på historien og firmaerne for fortalt historien med deres rødder og alt det der...

Spændende at se om de andre store firmaer følger denne trend eller om de hellere vil skue fremad, med nye designs og tanker om hvordan et ur skal se ud i 2008.
Svar
#2
Hej

Nu kommer alle de 3 mærker du nævner fra Richemont gruppen, så det kan være at de alle har samme strategi.

MVH Peter
Svar
#3
Det kunne være spændende at se mere til disse nyheder, er der eventuelt et link til urene?

mvh lars u.
Svar
#4
Jeg har endnu ikke set noget officielt fra hhv. IWC og JLC. Blot hørt rygter. Polarisen skulle være god nok, og rygterne er bekræftet af JLC. Men har ikke set billeder. Men det er jo ca. nu at alle pre SIHH nyhederne begynder at poppe frem, så det kommer nok snart...

Eneste officielle udmelding kommer fra Panerai som har lanceret en PAM 299. Her er dog ikke meget vintage retro over det. Blot en ny PAM date automatic med en ny type lænke. Blot er facelift uden den store nyhedsværdi.

/Mads
Svar
#5
IWC præsenterede deres seks nye modeller på deres Collectors Forum på iwc.ch i onsdags.
Svar
#6
Lars Ulriksen Skrev:Det kunne være spændende at se mere til disse nyheder, er der eventuelt et link til urene?

mvh lars u.

Hej Lars Icon_e_biggrin

https://www.iwc.com/member/forum/display.asp?id=147017
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#7
Hmm hmm... ser ok ud uden at imponere. Lidt synd de ikke går hele vejen og laver disse re-editions så tæt på de oprindelige som muligt.

Glasbagkasser i Aquatimer og Ingenieur er jo direkte en hån mod disse fantastiske klassikere. Specielt når urene har det knap så visuelt flotte cal. 80110. Det næste bliver vel glasbagkasse i Big Pilot Icon_cry

Ellers er specielt Aquatimeren super cool og havde det haft fast bagkasse sad det lige i skabet Icon_cool Positivt er det at uret er "opgraderet" i forhold til det alm. Aquatimer, så det har det finere in-house værk (80110) frem for det ETA baserede.

Ser frem til d. 17. hvor der er flere billeder og info.

/Mads
Svar
#8
Jeg synes ikke at det gør så meget at de afviger lidt fra de gl. modeller. Hvis nu de pifter værket lidt op er det måske ok - fx kan jeg godt lide gladbagstykke i Jubilee 1993 Portogiser og det er jo heller ikke originalt. Efter hvad der står på forummet kan glasset på aquatimeren tåle 12 bar og det kan man jo godt dykke med...

Ja den Aquatimer er ret cool spcielt hvis den ikke bliver alt for stor. MF skrev på IWC forumet, at den bliver 44mm men skrev at da han havde den i hånden, at den virkede som 42mm.

Hvad tror I chancen er for at får en "base" udgave af en 127ér at se i år? Hvis ikke den kommer i år så bliver det helt sikkert til næste år efter min mening. 127éren kom i 2002, 217 i 2005 så med lidt simpel hovedregning er 2008 året hvor der kommer en Base...
Svar
#9
Det jeg kunne tænke mig at se er rigtige replicaer af deres gamle modeller! Vi snakker frem med de gamle tegninger, igang med de ældre materialer og skabe en autentisk, historisk vingesus, når man køber sådan et ur....

Se det ville være cool! Icon_cool

Uhh købe en Reverso, som man ville have gjort det i 40-50'erne, genoptryk af gamle kataloger, box, papir osv... Jeg får helt kuldekysninger! Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: