COSC certifikat
#31
hej jeg har et omega semaster i sort med cal.1120 fra 2004 der er købt hos en omega forhanler i tyskland men kan jeg også få et COSC certificering
Svar
#32
peter g Skrev:hej jeg har et omega semaster i sort med cal.1120 fra 2004 der er købt hos en omega forhanler i tyskland men kan jeg også få et COSC certificering

Ja, du skal blot skrive en mail til Omega, som tidligere beskrevet i tråden.
Svar
#33
hej jeg nør man ringer til omega danmark siger de at det koster noget er der nogle ved hvad det koster og de siger også at man skal have det hos sin omega forhanler er der nogle ved mere om det ind omega danmark hilsen peter g
Svar
#34
hej jeg nør man ringer til omega danmark siger de at det koster noget er der nogle ved hvad det koster og de siger også at man skal have det hos sin omega forhanler er der nogle ved mere om det ind omega danmark hilsen peter g
Svar
#35
hej jeg nør man ringer til omega danmark siger de at det koster noget er der nogle ved hvad det koster og de siger også at man skal have det hos sin omega forhanler er der nogle ved mere om det ind omega danmark hilsen peter g
Svar
#36
hej jeg nør man ringer til omega danmark siger de at det koster noget er der nogle ved hvad det koster og de siger også at man skal have det hos sin omega forhanler er der nogle ved mere om det ind omega danmark hilsen peter g
Svar
#37
hej jeg prøver igen jeg har ringet til omega danmark og hørt om disse COSC certificeríng men de kendte ikke til det andet at man skulle betale for det og det skulle være hos den omega forhanler hvor det er købt uret er nogle der kan fortælle hvad det koster og om det er rigtig hilsen peter g
Svar
#38
Læs første del af tråden her Peter G. Så kan du se hvordan du skal gøre. Det foregår IKKE gennem Swatch Group DK som du har forsøgt men ved henvendelse direkte hos Omega i Schweiz.

COSC er i mine øjne 100 % tradition og markedsføringsgejl. Testen er forældet og som mange har erfaret går de testede værker sjældent inden for COSC kravene når uret forlader fabrikken.

I gamle dage var der slet ikke de samme kvalitetssikringer og præcisionsnøjagtigheder i produktionen og dermed var testen relevant. I dag kan alle værkproducenter som opfylder div. ISO normer producerer værker der går inden for COSC kravene uden de store problemer.

For mig ville en brugbar COSC test være en med skærpede præcitionskrav (-1 til +2 sek/døgn) testet i det færdige ur og under voldsomme forhold. Man kunne passende bruge JLC 1000 timers test som forbillede. Men det sker nok næppe så længe at COSC og producenterne helst ikke ser nogen dumpe testen. Mener under 1 % dumper i dag Icon_rolleyes

/Mads
Svar
#39
hej jeg har sendt foto til omega.ch er der nogle der ved hvor lang tid der går før man høre fra dem. både mail og man får noget med posten .
Svar
#40
jeg hørte samme døgn, som jeg sendte...

MVH

SK
/SK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)