Interessante vintage priser
JohnFyn Skrev:Som nogen har skrevet på dette forum flere gange: Hvis noget lyder for godt til at være sandt så er det nok fordi det er det!

På den anden side - hvordan kan en autoriseret forhandler i USA give rabat på nye Omega ure når en forhandler i DK ikke kan??

Fordi der findes forskellige strategier: Nogle sælger lidt (lille omsætning) med stor fortjeneste - andre sælger meget med lille fortjeneste! I den sidste end tjener de (i kroner og øre) mere eller mindre det samme!

IMHO

John

Visse forhandlere er tvunget til at sælge ud til MEGET lave priser for at få solgt alle de ure de er nødsaget til at købe årligt for at opretholde deres AD status. Derfor sælger de et større parti ure til grey market dealer, som den vej rundt opnår store rabatter. Han kan så sælge videre til en pris betydelig under vejl. udsalgspris. Sådan fungerer grey market handlen uden at firmaerne kan gøre det store.

/Mads

/Mads
Svar
@John

Nu snakker vi jo her vintage Rolex, hvilket jo er noget helt andet end nye Omegaer Icon_e_biggrin

Uanset hvad, jeg tror ikke på et flot mattskivet 5513 til 16.000 DKr... Rabat eller ej!

De skriver, at de har en fysisk forretning, og ikke bare er en internet shop. Det er det der gør, at jeg ikke lige kan lure fidusen. Jeg mener, hvis man kan komme og kigge på urene IRL, så er de jo næppe fake
Svar
Hej "Mads" & "Speedy"

Ja, i DK kan man hvis man er dygtig/heldig måske opnå 9-10%, men i USA fik jeg 30% og der er ikke tale om grey market eller andet - min Seamaster er købt ved AD (<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.omega.ch">www.omega.ch</a><!-- w -->) i Miami.

Naturligvis er der forskel på nyt og vintage, men jeg vil nu fastholde at man ikke "bare" kan udelukke en god pris med at det nok er "fake" eller der er andet "fusk".

Der er jo også mennesker der køber vintage-biler i Tyskland eller USA - og der er jo mange grunde til at det kan betale sig. DK er på mange måder et dyrt land med et forholdsvis højt prisniveau og det ved sælgere af både nye og vintage Omega, Rolex etc.

IMHO

John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
så har jeg snakket med en sød dame og uret er blevet bestilt.

jeg har købt 5513 til de der 16000 kr.

damen sagde at jeg var velkommen til at kommer over at hente det. men det har jeg ikke tid til. så nu håber jeg at der ligge noget nå jeg kommer hjem fra skiferie
Svar
TC Skrev:så har jeg snakket med en sød dame og uret er blevet bestilt.

jeg har købt 5513 til de der 16000 kr.

damen sagde at jeg var velkommen til at kommer over at hente det. men det har jeg ikke tid til. så nu håber jeg at der ligge noget nå jeg kommer hjem fra skiferie
Giv os endelig en opdatering, når du har modtaget uret. Det eneste, jeg lige umiddelbart kan se, er, at det sandsynligvis er med en ny lynette - altså luminova (og så går jeg ikke ud fra, at der er boks og papirer - det er jo en pawn shop). Skiven er tritium - altså ikke replacement - selvom viserne ser en anelse mere patinerede ud.

Ellers ser den fin ud - uden at være rundpoleret!

Men jeg er stadig forundret. De har AP Jumbo og Chrono til væsentligt under markedspris... Icon_e_surprised
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Ja det bliver sgu spændende. Lov os at du melder tilbage med udfaldet. Hvordan foregik betalingen?
Svar
jeg har betalt med dankort. der skulle følge box og papir med til det.
Svar
TC Skrev:jeg har betalt med dankort. der skulle følge box og papir med til det.
Du må nok mene VISA(dankort)?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
TC Skrev:jeg har betalt med dankort. der skulle følge box og papir med til det.
Du må nok mene VISA(dankort)?
vh

Ja visa
Svar
5513 med box og papirer til 16.000 lyder godt nok ret utroligt.

Mvh Morgan Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)