Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Prøvb søge funktionen Mora og more - så finder du en tråd om det mærke, som er et af mange Schweitzer mærker fra 1950-1965 - men prøv at søge først bare Mora her på forumet
vh
•
Svar: 220
Tråde: 82
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
jeg har prøvet at søge alle steder. her og på google. jeg har fundet en masse standerure. men ikke et i min str. tænker på om det måske er et kopi. men min mor siger det er et som min morfar fik af sin far da han døde, så det har en del år på bagen. men måske kender i en god ure mand som måske ved det
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Problemet ligger i et Mora ure, er sveriges svar på vores bornholmerure(Eller Sønderjyder, fynboer osv.). Altså grove standure produceret af enkelte urmagere i Sverige...
Samtidig er der et Schweizer mærke der hedder Mora, som John så fint forklare. Mange folk blander de to ting sammen, så det er ikke så underligt du også gør det.
Jeg kunne godt forestille mig, at der er nogle der har købt rettighederne til navnet Mora, efter at det oprindelig firma døde ud, og sat det på deres tyske bordure. Det sidste er dog bare en teori!
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Et tidligere firma der hed Mibeco, havde mærket Mora registreret som et af deres varemærker.
MVH Peter
•
Svar: 1,738
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Ja, nu stiger kunsten.
I den store sorte bog fra Omega står der at det var selveste Louis Brandt & Frère der producerede Mora bl.a. og så Helvetia m.fl.
I følge dem så er det ældst kendte Mora et lommeur fra 1914. Hvad der også er spændende er at Filtenborg der var Omega importør indtil de lukkede urafdelingen, den gang var den ældste agent for Omega, nemlig siden 1895. Det er da lidt sjovt at lille Danmark pludselig bliver nævnt her. Når DK ellers ikke bliver nævnt når man snakker om fabrikkerne og historie
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Dejlig infor, Lars
De venligste hilsner, John
•
Svar: 6,268
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Lars
Den historie kendte jeg ikke.
MVH Peter
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Jeg har 3 Mora armbåndsure og jeg var også på jagt efter info omkring selve mærke. Der er en by i Sverige der hedder Mora, hvor det lavede stander ure. Armbåndsure blev lavet i Schweiz men en mere jordnær forklaring fik jeg på WUS forum her
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=218393
Der er billeder af mine ure og nogle ret kvalificerede forklaringer af en svensker. Der er en Mora (ikke min) til salg på dba og han nævner Omega som kvalitetsreference. Jeg troede ikke på det, men nu er der noget om snakken åbenbart. Ang. mora armbåndsure så faldt jeg på deres udsmykning af værker, utrolig flot og bevaret i disse 3 jeg har.
•
Svar: 1,738
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•