Datering af Rolex
Jeg har efter lidt tilløb lige fået mit første Rolex på armen. Nu forstår jeg så bedre, hvad det er I mener, det føles jo ganske godt. Icon_e_biggrin

Jeg har jo også kigget på Mads G.'s artikel og fået dateret lænken. Mht. datering ser jeg mange kommentarer om at det er nemt at datere et Rolex. Er der nogen her, der kan hjælpe med et link til en side, hvor man kan få en oversigt over bogstaver/numre og årgange.
MVH
Henrik
Svar
Der findes et hav af sider hvor du kan finde de nr. Denne er blot en af mange. Der er også lidt forklaring, så den ikke-vidende kan få lidt lærdom:

[url]"http://www.qualitytyme.net/pages/numbers.html">http://www.qualitytyme.net/pages/numbers.html[/url]

/Mads
Svar
Super. Det var lige præcis det en RolexRookie kunne bruge.
Henrik
Svar
Jeg er faldet over et DAYTONA med en ret underlig lænke. Har desværre ikke noget billede, men jeg kan da forsøge at beskrive min observation. Mads Gjødesen' udmærkede artikler om datering af ROLEX lænker fik mig til at lægge mærke lænkernes garvering. Jeg blev præsenteret for en DAYTONA med en meget underlig smal lænke lænke. Den minder nærsten om en Panerai lås, og havde hverken ROLEX gravering eller bogstav-angivelse! Kan der være tale om en uægte lænke? Det bruger man da ikke? Håber nogle af kenderne Icon_e_surprised kan kommentere på dette.
Svar
MGL Skrev:Jeg er faldet over et DAYTONA med en ret underlig lænke. Har desværre ikke noget billede, men jeg kan da forsøge at beskrive min observation. Mads Gjødesen' udmærkede artikler om datering af ROLEX lænker fik mig til at lægge mærke lænkernes garvering. Jeg blev præsenteret for en DAYTONA med en meget underlig smal lænke lænke. Den minder nærsten om en Panerai lås, og havde hverken ROLEX gravering eller bogstav-angivelse! Kan der være tale om en uægte lænke? Det bruger man da ikke? Håber nogle af kenderne Icon_e_surprised kan kommentere på dette.

Uden billede er det umuligt at sige. Men lyder som noget fusk.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)