Mange flere brugtureforhandlere
#61
Jeg kunne godt nøjes med kr. 250.000-500.000 mere til varelager, men det er jo heller ikke så dyre ure jeg har liggende.

Så hvis der er nogen har det liggende i madrassen og kunne tænke sig et partnerskab, siger i bare til Icon_e_wink
#62
TimeToWatch.dk Skrev:De fleste forhandlere af nye ure gider ikke have brugte ure ind i bytte, da det surprise surprise er en dårlig/besværlig forretning Icon_e_wink De henviser i bedste fald bare kunden til brugtforhandlerne. Det kræver som Claus også påpeger et meget god forhold, at få dette samarbejde op at køre uden du som brugtforhandler ikke selv skal indkøbe varen. For meget besvær for butikken og for lille avance. Specielt hvis du som forhandler også lige skal score 10 %.

Skal man tjene gode penge på brugte ure er der én vej frem: Hav cash og MEGET af den (min. 3-4 mio. som en start til et godt varelager plus cash til at handle når tilbudene opstår), masser af gode kontakter hos forhandlere og private, der har tillid til dig og ved du aftager deres ure fra dag til dag til fair priser uden snik-snak, beslutsomhed og risikovillighed til at lukke handlerne på 2 min med visse ubesvarede spørgsmål til værkets stand osv, og MASSER af viden på rygraden om alt fra plain quartz Tag Heuer til high end PPs.

Jeg bruger vel ca. en time effektivt dagligt på det, og har pt. ca. 40 ure til salg. Kunne det skallernes op til ca. 300 ure + en urmager til det mekaniske tror jeg faktisk det kunne være en lille fornuftig forretning Icon_e_biggrin1 Mangler bare lige ca. 8 mio. og brugte ure til engros priser for at realisere det Icon_e_wink

/Mads

Med det budget kunne du vel åbne dørene for egen forretning og lave en brugturs butik. Icon_e_biggrin1
#63
pbr Skrev:
Stensbjerg Skrev:Så jeg forstår ikke helt at du er uenig med mig Peter,
når noget af det du selv har oplevet rent faktisk understøtter min påstand.

Suk !! Icon_e_biggrin1

Igen er jeg uenig med dig - ja, markedet er blevet bedre for dem, der udelukkende køber af brugt-urs-handlerne. Men markedet er til gengæld blevet ringere, såvel prismæssigt som udbudsmæssigt for de af os, der også en gang imellem ønsker at købe på det private marked.

Men du har nok fat i noget, der er en af årsagerne til vores uenighed - vi kigger ikke efter de samme ure og vi kigger forskellige steder !!


Stensbjerg Skrev:Vi kommer nok ikke tættere på hinanden. Icon_cool Icon_drinks

Og derfor, må jeg konkludere at lige netop hér, er jeg enig med dig ! Icon_sign

Til det første PRÆCIS!! men det ændre ikke på hvad der påvirker priserne som du jo også selv siger du har oplevet.

Til det andet det var jo præcis det jeg fastslog til at begynde med.

Men jeg syntes det ville være en god ide lige at holde fast i hvad der var min påstand fra starten af. Icon_rolleyes

Jeg mener at det jeg påstår er bevist før inden for handel hvor din påstand er en formodning/frygt for noget som evt. vil ske,
de ure du taler om fylder uendeligt lidt på grey butikkernes hylder i dag til at der kan tales om at de har eller vil støvsuge markedet.
(går ud fra de har det på hylderne som kan sælges)

Uden at kende tallet er jeg ret sikker på at selv på en salgs side som vintageure er netop vintage ure i pænt undertal,
jeg kigger på de sidste 40 sat til salg hver dag og her er det altså ikke vintage der dukker mest af op fra dag til dag.

Men ja priserne er da gået op (det skyldes jo så også andre årsager)
du kan jo så evt. trøste dig med at det ikke kun gælder de ure du ønsker at lande til en rigtigt rigtigt god pris. Icon_e_confused

Det er da cool nok at vi ikke er enige Peter,men nu er vi da i det mindste blevet enige om at vi ikke er det. Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#64
En ganske interessant tråd, det er sjovt at se synspunkter fra begge sider af disken, så jeg vil da også lige byde ind.

Lad mig starte med at sige at handle med brugte ure er ganske hyggeligt, når man interesserer sig for ure er det rart at få lov til at snakke, prøve og røre ure 365 dage om året. Men at leve af det er ikke nemt, og heldigvis har jeg andet ved siden af, ellers var vi nok døde af sult hjemme hos mig. I starten af tråden virkede det som om at der var enighed om var man brugturhandler så tjente man 240.000 kr efter skat om året. Men den holder ikke helt, og nogle forhandlere sælger også flere ure end andre.

Nu kan jeg jo kun udtale mig ud fra min egen forretning, og ikke de andre, og jeg lægger bla. mærke til at priserne hos brugturhandlerne vil blive billigere jo flere der kommer til. Det lyder jo fornuftigt nok, da det jo er en kendt markeds mekanisme, men hos os kommer det desværre ikke til at ske, og grunden til det er ikke at vi er nogle ågerkarle. Men for at vi skal kunne sælge urene billigere, skal vi også kunne købe dem billigere, da vi allerede sælger dem så billigt vi kan, og derfor ikke har rum til at sætte priserne ned.
Skal jeg f.eks købe et ur af en privat sælger i Danmark, vil han helt sikkert ikke sælge mig det billigere fordi jeg siger at jeg har mange konkurrenter, så vil han nok hellere sælge uret til en anden privat, da priserne efterhånden er så godt som udlignet mellem private og forhandlere alligevel. Nu får vi dog de fleste af vores ure fra udlandet og der er rimelig enighed om hvad et ur skal koste. og de priser har intet at gøre med hvor mange brugturhandlere der er i Danmark. Så som jeg ser det, vil flere forhandlere betyde færre salg pr. forhandler, og ikke lavere priser. Som Mads også er inde på er de Danske priser bestemt af det internationale niveau, og lige gyldigt hvor mange forhandlere her findes i DK, vil urene nok ikke gå under deres markedsværdi.

Jeg beklager mig ikke over øget konkurrence, selvom det da kunne være rart at være den eneste forhandler, men det er en urealistisk tanke, og der kommer sandsynligvis flere til endnu. Jeg synes ikke at forhandlerne i denne tråd har prøvet at snakke/skræmme andre fra at starte en forretning op, nærmere prøvet at forklare hvordan det hænger sammen. I sidste ende er det jo også til vores fordel at vores kunder ikke ikke tror at vi sagtens kunne sælge urene til halv pris, eller give meget højere byttepriser hvis bare vi ville.

Det er en ganske spændende tråd her, og jeg håber ikke det lyder som om jeg er sur eller brokker mig, for sådan er det ikke ment. For jeg er glad for at sælge ure, og uden at det skal lyde alt for corny, så er noget af det bedste ved det, når man får forenet en kunde med hans nye drømme ur. Icon_e_biggrin1

God aften til jer alle..
#65
Stensbjerg Skrev:Uden at kende tallet er jeg ret sikker på at selv på en salgs side som vintageure er netop vintage ure i pænt undertal,
jeg kigger på de sidste 40 sat til salg hver dag og her er det altså ikke vintage der dukker mest af op fra dag til dag.


Ja, det har du nok ret i - vintage er dog mange ting og jeg siger heller ikke, at ure som f.eks. Omega Constellation fra 1960´erne i særlig høj grad er påvirket. Derimod tror jeg, at det som jeg kalder "neo-vintage" som f.eks. Omega dykkerure fra 1970´erne og måske først i 1980´erne vil blive påvirket .......... spørgsmålet er så blot i hvor høj grad. Om det er meget eller lidt, er nok lidt af en trossag, indtil vi ser det bevist.


Stensbjerg Skrev:Det er da cool nok at vi ikke er enige Peter,men nu er vi da i det mindste blevet enige om at vi ikke er det. Icon_e_biggrin1


Ha ha ha ............... well !! Det er da en begyndelse ! Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
#66
TimeToWatch.dk Skrev:Skal man tjene gode penge på brugte ure er der én vej frem: Hav cash og MEGET af den (min. 3-4 mio. som en start til et godt varelager plus cash til at handle når tilbudene opstår),
Jeg bruger vel ca. en time effektivt dagligt på det, og har pt. ca. 40 ure til salg. Kunne det skallernes op til ca. 300 ure + en urmager til det mekaniske tror jeg faktisk det kunne være en lille fornuftig forretning Icon_e_biggrin1 Mangler bare lige ca. 8 mio. og brugte ure til engros priser for at realisere det Icon_e_wink

/Mads
Jeg forstår nok ikke helt, hvis man har varelager på 3-4 mio, at man drømmer om at køre noget som helst som personlig virksomhed eller endnu værre I/S - der er jo så mere end rigeligt til et ApS som kan forsvare en HVIS noget skulle gå galt - Jeg tror ikke jeg er med her?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
#67
hannover_dk Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Skal man tjene gode penge på brugte ure er der én vej frem: Hav cash og MEGET af den (min. 3-4 mio. som en start til et godt varelager plus cash til at handle når tilbudene opstår),
Jeg bruger vel ca. en time effektivt dagligt på det, og har pt. ca. 40 ure til salg. Kunne det skallernes op til ca. 300 ure + en urmager til det mekaniske tror jeg faktisk det kunne være en lille fornuftig forretning Icon_e_biggrin1 Mangler bare lige ca. 8 mio. og brugte ure til engros priser for at realisere det Icon_e_wink

/Mads
Jeg forstår nok ikke helt, hvis man har varelager på 3-4 mio, at man drømmer om at køre noget som helst som personlig virksomhed eller endnu værre I/S - der er jo så mere end rigeligt til et ApS som kan forsvare en HVIS noget skulle gå galt - Jeg tror ikke jeg er med her?
vh

Du er ikke den eneste der ikke forstår det John, men det kan hurtig blive lidt "kedeligt" at tage tråden den vej tror jeg så det ønsker jeg ikke at bidrage med,
men vi kan nok bare konkludere at 3-4 mio ikke fylder ens i alle lommer hvilke også er helt i orden. Icon_cool

Uanset hvad finder jeg det ihvertfald en smule skal vi sige usædvanligt at kalde en butik med en vare lager af denne størrelse for en hobby virksomhed,
samt at køre det i den form som jeg har forstået det Mads gør, men heldigvis lever vi da i et frit land. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
#68
Hvis man nu tager "Ja" hatten på så står der vel hverken noget om at det SKAL være en personlig eller hobby forretning Icon_cool
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
#69
hannover_dk Skrev:
TimeToWatch.dk Skrev:Skal man tjene gode penge på brugte ure er der én vej frem: Hav cash og MEGET af den (min. 3-4 mio. som en start til et godt varelager plus cash til at handle når tilbudene opstår),
Jeg bruger vel ca. en time effektivt dagligt på det, og har pt. ca. 40 ure til salg. Kunne det skallernes op til ca. 300 ure + en urmager til det mekaniske tror jeg faktisk det kunne være en lille fornuftig forretning Icon_e_biggrin1 Mangler bare lige ca. 8 mio. og brugte ure til engros priser for at realisere det Icon_e_wink

/Mads
Jeg forstår nok ikke helt, hvis man har varelager på 3-4 mio, at man drømmer om at køre noget som helst som personlig virksomhed eller endnu værre I/S - der er jo så mere end rigeligt til et ApS som kan forsvare en HVIS noget skulle gå galt - Jeg tror ikke jeg er med her?
vh

John jeg nævner intet om selskabstype her, men blot hvordan der kan laves penge på at handle ure, hvis det skulle gøres fuld tid. Det har jeg hverken lyst eller økonomi til, så det var et tænkt eksempel. At diskutere selskabstyper vil derfor nok være ret irrelevant.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
#70
Ja, respekt til forhandlerne
Jeg ville lukke ret hurtigt, for køber for meget med hjertet og med følelser, til at det ville være bredt nok Icon_sign
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)