Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Enten har jeg Rolex dress priser (og for den sags skyld subs og turnovgrafer) galt i halsen - eller også har linket i Burlington achades da bedre muligheder for finde købere end jeg ville have troet
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg samler både på Omega dress og Rolex dress, har et helstål Datejust fra 1960 med papirer, og et guld stål Datejust fra 1990 med diamanter på skiven helt komplet med boks og papirer og alt tilbehør, og en Airking fra 1983 med boks og papirer, og til slut en Oyster shockresisting fra 1952, alle ure jeg gemmer på, selvom jeg mest er til sportsure.
MVH Peter
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Der er jo nogen modeller, man ikke ser så tit. Jeg er ikke specielt interesseret i at eje ROlex selv, men derfor er de jo stadig fascinerende.
Forleden kom en kollega fra en anden afdeling forbi og skule drøfte noget. Han så det urblad, der lå halvvejs gemt i bunkerne på mit skrivebord, og spurgte, om jeg var urinteresseret. Da jeg bekræftede, viste han mig det ur, han havde arvet fra sin farfar. Det var et Rolex fra 1970, beskedent i størrelse som Rolex nu er efter dagens mål, lidt slidt, og den originale lænke lidt løs.
Jeg havde aldrig troet, at jeg nogensinde skulle se et Milgauss, men det var det altså. Første gang, min kollega havde det til service hos Klarlund, havde de på stedet tilbudt ham et helt nyt rolex, hvis han skulle ønske at bytte. Han havde takket pænt nej.
Så de findes, og der er endog nogen, der går med dem.
Med venlig hilsen
•
Svar: 56
Tråde: 11
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg vil mene at interessen for dressure er for opadgående. Dette bekræftes bla. også af Ed Del ! Faktisk spås ældre ure - feks. datejust, day-date mm - MED papirer!! en stor fremtid.
De er ALT for undervurderede!!
Claus
•
Jeg tror sagtens du kan ha ret, MEN ALT for undervurderede på hvilken måde?
Ud fra
- Rolex
Begrænset udbud
Nydelige ure
God historie
JA
- Ud fra at de med priser omkring 8 -15.000 har bedre værk og/eller er bedre udført som dress-ure end normalt noget billigere Omega Constellations eller sågar Seamasters
Nej bestemt ikke i min "optik" - Slet ikke hvis de skal væsentligt op i pris. Så blir det samlerværdi, og den anerkender jeg - men ikke ud fra det horologiske indehold
(klar på jeg kan få stryg nu

)
vh
•
Svar: 73
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg er en stor Rolex fan og har haft 5-6 forskellige modeller heraf 3 Day-Date modeller
Jeg købte mit første ur i 1982 og mit seneste i november 2007, så jeg er seriøs og skal ikke "bare" have et Rolex
Hilsen
Lars
•
118206-Lars Skrev:Jeg er en stor Rolex fan og har haft 5-6 forskellige modeller heraf 3 Day-Date modeller
Jeg købte mit første ur i 1982 og mit seneste i november 2007, så jeg er seriøs og skal ikke "bare" have et Rolex
Hilsen
Lars
Lyder som en rigtig klog måde at købe på og en forsikring mod at pludseligt stå med noget man egentligt godt havde været uden
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Jeg vil gætte på at Rolex Datejust og Day-Date modellerne vil stige i værdi.
MVH Peter
•