Svar: 279
Tråde: 52
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Jeg synes, at det er sjældent, at jeg ser nogen skrive om andet end sportsmodellerne i dette forum. I modsætning er det tit, at der skrives om de mere dressede erhvervelser i Omega-forummet.
Er der ingen særlig interesse for ældre perpetual, date, date-just og precision-modeller.
Har lige erhvervet mig to ure indenfor denne kategori. Deres lidt underspillede skønhed er da ellers lige i øjet.
Mvh. Peter
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Givet Likes: 0
Enig - men jeg tror, det hænger sammen med bl.a. gensalgsværdi. Hos vintage Omega, Eterna, Buren, etc. har disse dress-ure fundet deres "underlægger", og priserne er derfor stigende/konstante. Dette er ikke tilfældet for Rolex - endnu - hvor sportmodellerne får (næsten) al interesse (også internationalt).
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hvis man kigger på priserne for Rolex dress ure må der være en del interesse - ellers kunne de ikke holde de priser de faktisk gør.
Jeg har også bemærket at velholdte elsemplarer, der er fornuftigt prissat ret hurtigt sælges....
Der er så 2 muligheder - enten sælges de til "ikke samlere" altså mænd der bare skal have sig et "nyt" ur og som så vælger det klassiske Rolex eller de samlere der køber dressurene, er noget mindre på (synlige) internettet. Sikkert pga. alder og vane.
I hvert fald kan jeg konstatere, at mange af mine dress Omegaer sælges til folk som bare vil have sig et lækkert ur fra dengang mekaniske ure var almindelige - og de vil have en Omega fordi de kender mærket og det står for noget af det bedste fra dengang! Ikke samlere, men faktisk har flere af dem 3-5 ure der skiftes imellem. Alder fra 20 - 80!
I hvet fald skal Omegaen ikke med i haven og på stranden - det er et luksusur, man passer på!
Jeg vil tro at samme billede gør sig gældende for Dress Rolexer.
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Giver Baun ret. Der er interesse, men den er ikke så stor som hos sportsmodellerne. Dress ure er generelt bare ikke så populære pt. som sportsure. Desuden har dressurene en størrelse hvor de appalere mere til kvinder end mænd med tidens mode som er store ure.
Hvorfor Omega dress omtales mere end dress Rolex skyldes måske at samlere ved at urene har samme kvalitet men Omega´erne kun koster en 1/3 af Rolex. Så ville jeg da også vælge Omega når man får 3 ure for et urs pris
Der sælges dog Datejusts men som nævnt nok mest til mænd som "bare" skal have et Rolex og ellers ikke interessere sig synderligt for ure. De går ikke så meget op i det, at de ender på forumet.
/Mads
•
Priserne på Vintage Rolex Dress ure er i DK lidt vanskelige størrelser.
Det er noget lettere hvis man tager amerikanske sites i brug:
[url]"http://www.timeman.net/">http://www.timeman.net/[/url]
her er mange Dress Rolex til priser fra omkring $ 1000.00
Det der gør Omega og Rolex vanskelige at sammenligne er at de fleste Dress Rolex vi ser herhjemme til 10-15 K er fra slut 70'erne og op - altså 10 - 20 år nyere en de fleste Omega Constellations (som jeg mener har en sammenlignelig kvalitet).
Hvad Dress Rolex fra 50'erne og 60'erne koster er selvfølgelig afhængig af stand, men et Dress Rolex med rem i fin stand vil jeg anslå til at koste 10 K, mens et tilsvarende Omega Constellation koster 6K.
Jeg kunne godt falde for fristelsen til at samle Vintage Rolex Dress - det er super ure - og i virkeligheden ikke mindst dem der har skabt Rolex navnet!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Du har ret Baun. Jeg blander måske pærer og bananer lidt ved at sammenligne ure fra forskellige årtier. Som du har fat i er Omega fra 50-60´erne de sjoveste mens de hos Rolex først bliver sjove i 60-70´erne. De manuelle modeller fra 50´erne er ikke så interessante når vi taler Rolex. Ofte små 34 mm ure som ikke er specielt eftertragtede i forhold til Datejust´en.
/Mads
•
Jeg kunne tænke mig at bidrage med et par billeder.
Peter
•
Ja, det er flotte ure - faktisk lidt mærkeligt at der ikke er mere snak og handel med dem!
En samling Omega Constellation og Rolex Dress ure.... det kunne da være sjovt!
vh Baun
•
Har desværre måtte skille mig af med et par Omegaer'er for at finansiere disse. Vil dog beholde mine 30 mm, men automatikkerne er på vej ud.
Årgangen på de viste er 65 og 57.
Peter
•
psn Skrev:Har desværre måtte skille mig af med et par Omegaer'er for at finansiere disse. Vil dog beholde mine 30 mm, men automatikkerne er på vej ud.
Årgangen på de viste er 65 og 57.
Peter
Ja, det er jo historien om: "Hvordan får i råd" - man sælger lidt hjerteblod - og køber noget andet! Life is hard!
vh Baun
•