Justering og garanti.
#11
Har talt med forbrugerstyrelsen, som kalder det noget vrøvl. Som juristen sagde, man bliver ikke boghandler af at købe bøger på Amazon.com.

Og ja, det har hun ret i. De vil gerne tage sagen mod Seiko.dk. Der var bare lige et par ting jeg skal have på det rene inden. De fortalte mig, at jeg skrifteligt skal henvende mig til dem omkring sagen og få dem til at besvare denne skriftelige klage.

Det sjove er, at de sagde at forhandleren ikke fandtes på seiko.com's hjemmeside, men det gør det som link til importøren i Singapore, som på dennes hjemmeside, ahr et forhandlerliste anført. Her er min internetforhandler anført, men de mener stadig det ikke er en AD Seikoforhandler. Sågar i det medfølgende hæfte fra Seiko hvor alle importører i verden er anført, står importøren i Singapore anført.

Havde regnet med at det ville give problemer, at de ikke ville reparere det i DK, men sende det videre, hvis de ikke fik deres udgifter dækket, men at de ikke vil er ikke til at forstå. Seiko er netop et af de firmaer som skilter stort med den "Worldwide Guarantee" som de skriver på deres folder til uret. Ville have kunnet forstå det, hvis forhandleren ikke var anført hos Seiko, men det er den i dette tilfælde.

Men I skal nok høre mere, da jeg nok vælger at lade dem køre sagen, da det er helt hen i tovene, men service er åbenbart ikke det de sætter i høj kurs hos deres forbrugere.

Fra nudansk ordbog:

En importør er en person eller virksomhed der importerer varer og sælger videre til butikkerne.

Ja den er god nok jo, det er jo lige hvad Arberg Time A/S i Lyngby gør, importerer og sælger videre til forhandlere. Så de dækker vel også selv for garantien så?????

Torben
Svar
#12
Ved ikke om det er noget med at det skal afmagnetiseres, hvad gør det og hvad er det?????

Mht. garantikortet, så er det udfyldt med numre og stempel fra forretningen, så det er udfyldt korrekt. Mangler kun mit navn på korten.

Andre som kan bekræfte om det kan være det??????

Torben

Ps. Har alligevel et par Seikos mere og et undervejs, så det ville være rart at vide, om den worldwide garanti de sælger dem med, er gældende.
Svar
#13
Godt at høre. Naturigvis er du ikke importør fordi du privat køber et ur i Singapore. Det er du hvis du gør det handel videre i DK for øje - i et vist omfang

Er det korrekt opfattet at uret altså er med garanti stemplet af en som worldwide Seiko, og kan det på nogen måde vises at denne sælger har med Seiko officielt at gøre og garantiret - så står du da supergodt og skal klø på via forbrugerrådet, hvis Seiko virkeligt vil ofre de penge og den prestige

held og lykke - hold os underrettede
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#14
Godt at høre, at forbrugerstyrelsen er med på den. Jeg lytter gerne med på sidelinien!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#15
har været udsat for magnetisme vil det altid tabe, da magnetismen giver træghed i urets gang. vinder uret kan det være et regulerings spørgsmål, men et automatic skal altså køre i ca. 3 mdr. før gangen er stabil. men 5 sek. pr. min er jo godt nok alt for meget. Så kør på, er lidt overrasket over Arlbergs holdning.

Mikael
Svar
#16
Mikael Lange Skrev:har været udsat for magnetisme vil det altid tabe, da magnetismen giver træghed i urets gang. vinder uret kan det være et regulerings spørgsmål, men et automatic skal altså køre i ca. 3 mdr. før gangen er stabil. men 5 sek. pr. min er jo godt nok alt for meget. Så kør på, er lidt overrasket over Arlbergs holdning.

Mikael

Magnetisme får da spiralen til at klæbe sammen, hvilket får uret til at køre alt for hurtigt, da det forkorter den praktiske længde af spiralen?
Svar
#17
har forstået det, så bliver tandhjulende magnetiske og "klæber" mere, hvilket får uret til at tabe?

Mikael
Svar
#18
Kan jo ikke vide med det omkring worldwide garanti, men jeg går da ud fra, at når forhandleren står på deres hjemmeside, at de er omfattet af denne garanti. Der står også kun worldwide garanti på bogen som følger med. min kone fik også et Seiko ur for mange år siden. Her står der det samme, så jeg må jo regne med det er rigtigt.

Mht. Arbergs holdning, så er det i hvert fald salgschefens holdning, da det var ham jeg blev stillet om til. Men nu må vi se hvad svaret fra dem bliver, når jeg sender dem et brev. Han ævlede også noget om at de kun fik dækket en del af deres udgifter til reparationerne og at Seiko undersøgte om uret var købt hos AD. Hvis ikke, ville de ikke få penge for disse.

Men må ærligt indrømme, at jeg ikke forstår deres smålighed. Det får mig dog ikke til at lade være med at købe et Seiko igen.

Men har dog lige sendt en mail til Lee fra Cronograph.com omkring at de skriver der er 1 års worldwide garanti på deres ure når de sælger dem????????? - for åbenbart ikke når det gælder DK. Han fortalte mig yderligere, at de mister mange ure ved posten i DK.

Torben
Svar
#19
Mikael Lange Skrev:har forstået det, så bliver tandhjulende magnetiske og "klæber" mere, hvilket får uret til at tabe?

Mikael

Nu er jeg ikke helt sikker lige med seiko, men ældre ure bruger f.eks. messing som materiale til hjulene, og i senere tid bruger ETA Glucydur til deres tandhjul. Men et har de tilfælles, de er ikke magnetiske. Derfor vil magnetismen kun påvirke drevene, som er af stål.

Noget andet er balancehjulet som nogle gange godt kan være af stål, men den kraft der sinker uret vil jeg ikke mene er større en den kraft som en "klæbende" spiral speed'er uret op med.

Det er noget jeg har set et utal af gange, ure der går vildt hurtigt og kan ordnes med et lille zap fra afmagnetiseren.

Men måske skulle en faglært som f.eks. peter ind over?
Svar
#20
et magnetisme spm. så har krognos en "zapper" og kan sikkert for en slik afmagnetisere det på et splitsek.

Mikael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: