5513 glas
Først og fremmest godt nytår, når I når så langt Icon_e_biggrin

Har netop investeret i nedenstående, som 30 års fødselsdagsgave til mig selv. Jeg er født i feb. 1978, så jeg nåede det lige Icon_e_wink

İmage

Krognos skal lave et lille service på det (rens, olie, pakninger), og i den forbindelse overvejer jeg at få skiftet plexi-glasset af hensyn til vandtæthed - er det nødvendigt?
Er der nogen der ved hvad sådan et glas koster?
...og om det kan skaffes udenom de autoriserede kanaler?

Kan med med rette montere et "domed"/buet glas, eller er det for "Frankenstein"?
I så fald, hvor skaffes det, og hvad er prisen?
Svar
Først og fremmest tillykke med uret. Det bliver du glad for! Fik mig selv en årgang 1971 i sommers...

Mht vandtætheden... Tja... Hvis du skal bruge et ur til at dykke med ville jeg nok vælge at købe en Casio til den slags. Alternativt en billig 14060M hvis det absolut SKAL være Rolex Icon_e_biggrin

Hvis uret ikke skal bruges til dykning behøver det ikke at kunne klare de 200m der står på skiven. Så skal det bare være tæt nok til at du undgår fugt i værket. Men tror at Krognos kan vejlede dig bedre om, hvorvidt der skal nyt plexi i, eller ej.

Du kan godt finde et plexi der passer. Men det kræver lidt tålmodighed hvis det skal være et af de originale domede. Der er masser af de nyere serviceglas på ebay
Svar
Larzovic Skrev:Først og fremmest tillykke med uret. Det bliver du glad for! Fik mig selv en årgang 1971 i sommers...

Mht vandtætheden... Tja... Hvis du skal bruge et ur til at dykke med ville jeg nok vælge at købe en Casio til den slags. Alternativt en billig 14060M hvis det absolut SKAL være Rolex Icon_e_biggrin

Hvis uret ikke skal bruges til dykning behøver det ikke at kunne klare de 200m der står på skiven. Så skal det bare være tæt nok til at du undgår fugt i værket. Men tror at Krognos kan vejlede dig bedre om, hvorvidt der skal nyt plexi i, eller ej.

Du kan godt finde et plexi der passer. Men det kræver lidt tålmodighed hvis det skal være et af de originale domede. Der er masser af de nyere serviceglas på ebay

Tak Icon_e_biggrin
Skal ikke dykke, men omvendt vil jeg heller ikke efterlade det i sandet, en dag på stranden - så det skal kunne tåle en svømmetur mv..
Ang. serviceglas, er de så ligeså gode? Kan du anbefale nogen specifikke? Link?

Tak igen
Claus
Svar
I så fald vil jeg anbefale, at du sørger for at vandtætheden er komplet. Dvs du skal have et nyt plexiglas, enten et nyt Rolex serviceglas eller et NOS tropic 19(tror jeg vist nok det er) plexi. Det kan være meget svært at finde et gammelt NOS plexi, men måske sådan en som Morgan Jones kan hjælpe dig? De nye plexiglad er ganske fine, de er bare anderledes i designet. Du kan evt sammelligne mit 5513's glas før og efter service hos Klarlund, hvor de netop skiftede det gamle for at sikre vandtæthed:

Før:
İmage

Og efter:
İmage

De nye glas er meget fladere i kanterne. Kunne bedre lide det gamle glas. Og har også tænkt mig at få det installeret igen næste gang det skal til service. Så hvis jeg var dig ville jeg gå på jagt efter et tropic 19 plexi Icon_e_biggrin

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vintagerolexforum.com">www.vintagerolexforum.com</a><!-- w --> og ebay er gode steder at starte
Svar
Du kan finde NOS domed glas på VRF. De er nu noget mere sprøde end de nyere service glas, så rent funktionsmæssigt er det ikke nogen fordel. Visuelt er det mere lækkert. Et nyt service glas koster 250 kr. Det kan Klarlund hurtigt skifte. Jeg vil anbefale dig at lade Jørgen kigge på det og vurdere om det trænger til nyt glas. Kan han få den tæt uden, ville jeg undlade at skifte det.

Ellers super flot ur. Tillykke med det.

/Mads
Svar
Flot stand - jeg mener Jørgen kan tryk prøve så lad ham da teste uden at skifte - hvis du kan skal i overfladen.

(ellers gør som jeg - skaf et rigtigt billigt automat ur til at have med til stranden med alt sandet og ridserne og vandet - og nyd uret som er superfolt patineret og med det rigtige glas

Godt Nytår til dig og alle John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kom lige til at tænke på noget. Hvorfor får du ikke lavet service hos Klarlund? Det koster selvfølgelig lidt mere, men til gengæld får du et rolex servicebevis på dit nye ur. Du kan godt bede dem om kun, at servicere urværket og bede om at få det gamle glas igen bagefter
Svar
Larzovic Skrev:Kom lige til at tænke på noget. Hvorfor får du ikke lavet service hos Klarlund? Det koster selvfølgelig lidt mere, men til gengæld får du et rolex servicebevis på dit nye ur. Du kan godt bede dem om kun, at servicere urværket og bede om at få det gamle glas igen bagefter

Go' pointe, og det kunne jeg sådan set også godt - men jeg vil hellere ha' Krognos til at gøre det.
Klarlund tjener masser af penge på nysalg, aut. service osv, så jeg vil hellere "støtte" de små urmagere, som Krognos, Mølbak, osv.
Jeg kan også godt li' at ha' et "personligt forhold", til den person som skal splitte mit ur ad i atomer - altså ha' set personen i øjnene, og ha' en klar aftale om hvad der skal laves og sådan.

Servicebevis har jeg ikke brug for - uret skal alligevel aldrig sælges Icon_cool
Svar
Ja jeg forstår dig gudemærket. Jeg tog selv til Klarlund udelukkende pga servicebevicet. Det kan vise sig at være rart at have en dag, men næste gang det skal til servide bliver det også Mølbak eller Krognos
Svar
Jo mer jeg ser, jo mere stensikker er jeg på at jeg aldrig ville sætte fladt plexi på den - den er rigtig flot patineret - og har flot but plexi - så jeg fastholder - skaf et andet billigt ur til dagene på stranden/i bølgen og pas på denne her som den er - just my five penny
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)