Kalle Skrev:Hvad så hvis man køber et nyt IWC, og skal have service hos en nærliggende urmager (som f.eks. Halse), er man så fortabt, eller er et ur et ur, når der skal renses, skiftes lænke osv osv ? Jeg tør næsten ikke smide en masse penge efter et ur som ikke kan serviceres (undskyld hvis jeg virker lidt nervøs, men det er jeg altså).
Det er iøvrigt underligt at der er 3 IWC forhandlere på Sjælland og slet ingen i Jylland. Det virker lidt mystisk, synes jeg 
Hingelberg i Aarhus har været forhandler for mange år siden, men der var simpelthen ikke salg nok i den for, at det kunne løbe rundt! så der har du vel svaret...

Lars, urmager som var hos Hingelberg førhen snakkede om at IWC måske kom tilbage, men de skulle købe relativt mange ure hjem og de turde vist ikke helt satse på dem! og de forhandler dem ikke endnu, men nu må vi se... det bliver nok ikke lige foreløbig hvis det er!
Og der er mange dygtigere urmagere derude og mht til regulering af lænke så skal du absolut ikke være nervøs... det kan de fleste urmagere gøre for dig! Uanset hvad du skal have lavet synes jeg oftes at både Hingelberg i Aarhus og Poul Halse i Horsens (der hvor Peter også er!) er super behjælpelige og de fleste urmagere kan godt skifte og regulere en lænke

... -> jeg har oftest benyttet Peter (Poul Halse) da der bare er en super service til en skarp pris og så kan de lave det meste

(Men bor i Aarhus og hvis det bare er en mindre ting vinder Hingelberg pga lokation...

)
Men hvis du skal have en aut. service uanset fabrikant, skal du forbi en aut. forhandler! Så hvis du kun vil have ure som forhandlere i jylland har, mener jeg du begrænser dig alt for meget...