Fortis
#1
Hejsa.
Jeg har købt et brugt B42 Official cronograf GMT.
Nu er jeg kommet i tvivl om nyprisen.
Sagen er den at jeg har købt det hos en brugt hod en forhandler, hvor der stod at nyprisen var 22999, men det var nedsat.
På den officielle prisliste kan jeg ikke finde noget ur der koster 22999. Så vidt jeg kan læse prislisten koster det 16000 fra nyt.
Derfor ville jeg høre hvad i mener sådan et ur skal koste ?.
Det er flot, uden ridser og fra 1/4 i år.
Svar
#2
Ring til Peter på 7562 3633. De er autoriserede Fortis forhandlere og han kan give dig den præcise pris.

/Mads
Svar
#3
Tak for hjælpen.
Jeg har nu fået bekræftet af jeg ER blevet snydt.
Nu vil jeg konfrontere forhandleren og se hvad han siger. Alt efter udfaldet vil jeg lægge en advarsel imod denne forhandler.
Det er decideret ulovligt det han har lavet, da han har opgivet en forkert vejl. udsalgspris.
Fortsættelse følger ....
Svar
#4
Uden at være helt sikker når det drejer sig om brugte varer - så tror jeg du skal checke med forbrugerrådet om de evt kan give dig hjælp - hvis han har opgivet nypris til noget med 22 og den er 16 - så er det snyd som du selv skriver - Jeg ville tage dem ind hvis han ikke omg. makker ret.
Han kan måske sige han ikke normalt handler med Fortis og det var den besked han fik eller den pris han så da han købte uret - men hvis det er en urforretning, så tror jeg ikke den holder ½ meter
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Jeg har læst lidt på deres hjemmeside. Og det er helt klart snyd, problemet er bare at jeg ikke har på skrift den påståede førpris.
Jeg havde dog min kæreste med dernede og købe uret, så hun kan bevidne førprisen.
Ur handleren har ingen undskyldning, han har selv solgt uret fra nyt.
Han førte selv urene indtil for relativt kort tid siden.
Jeg er klar til at tage den her sag hele vejen, i fald at han ikke vil erkende sin fejl og lade handlen gå tilbage.
Skriver når der er nyt i sagen
Svar
#6
Det er selvfølgelig en træls sag, men det hele kommer vel an på, hvor meget du har givet for det brugte ur?

Hvis før-prisen er brugt til at hive brugt-prisen op på et unaturligt niveau, er det meget uheldigt!

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar
#7
ChronoMaster Skrev:Det er selvfølgelig en træls sag, men det hele kommer vel an på, hvor meget du har givet for det brugte ur?

Hvis før-prisen er brugt til at hive brugt-prisen op på et unaturligt niveau, er det meget uheldigt!

Mvh.

Nyprisen er 15990 i følge Halse der er importør.
Uret stod med en førpris på 22999, brugt kostede det 16000 som jeg gav for det.
Svar
#8
Lyder jo slet ikke rimeligt hos end er handler med Fortis for at sige det mildt - med mindre der er et eller andet der stikker under - f-eks limited model - eller et eller andet specielt - rem - lænke - eller hvad ved jeg???

Det med at du ikke kan bevise førpris som han opgav tror jeg du kan tage roligt hvis du skal via forbrugerrådet. Din kæreste er ikke suverænt bedste vidne, men bør dog holde, specielt hvis du kan vise du har givet mere for et brugt end det helt samme koster fra nyt - fra en der forhandler mærket.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
hannover_dk Skrev:Lyder jo slet ikke rimeligt hos end er handler med Fortis for at sige det mildt - med mindre der er et eller andet der stikker under - f-eks limited model - eller et eller andet specielt - rem - lænke - eller hvad ved jeg???

Det med at du ikke kan bevise førpris som han opgav tror jeg du kan tage roligt hvis du skal via forbrugerrådet. Din kæreste er ikke suverænt bedste vidne, men bør dog holde, specielt hvis du kan vise du har givet mere for et brugt end det helt samme koster fra nyt - fra en der forhandler mærket.

vh

Jeg har lige siddet og ordnet "skytset" til min klage.
Et stk. officiel prisliste. Og et stk. kopi af den originale kvittering hvorpå prisen 16000 er anført, og hvor der endvider er anført en bemærkning "Brugt". Det må tælle som bestyrket "mistanke" ?
Svar
#10
Ja, det lyder som om, du har en rimelig god sag. Det havde været noget andet, hvis du havde givet 11.000 kr for uret, hvilket bedre kunne forsvares.

Held og lykke med sagen.

Mvh.
İmage
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: