Hvilket ur køber du næste gang?
#41
...én af disse 4 fantastiske ROO; Wempe Diver (favorit!), Polaris Team, Diver og Themes.

İmage

İmage

İmage

İmage

...men det er så på bekostning af en vintage Rolex...Av av av.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#42
Morgan Jones Skrev:Jeg ønsker mig den nye Rolex GMT II i 18k med blå/røde sten i lynetten.

M Icon_rolleyes

Det er skuffende, hvis det ikke bliver modellen, med diamanter hele vejen rundt på lænken. Icon_cool Husk endelig at vise os billeder, og det SKAL være med enten ørkensand eller let påklædte piger i baggrunden.

/Bjørn.
Svar
#43
bjorn_e58 Skrev:
Morgan Jones Skrev:Jeg ønsker mig den nye Rolex GMT II i 18k med blå/røde sten i lynetten.

M Icon_rolleyes

Det er skuffende, hvis det ikke bliver modellen, med diamanter hele vejen rundt på lænken. Icon_cool Husk endelig at vise os billeder, og det SKAL være med enten ørkensand eller let påklædte piger i baggrunden.

/Bjørn.

Deal Icon_e_wink
Svar
#44
Heuer Bundeswehr har såmænd et ganske flot værk. Konstruktionen hører faktisk til blandt de bedste krono værker ever. Baseret på Valjoux cal. 23 som hører i min top 5 over de bedst konstruerede kronoværker. Finishen er ikke så flot på Heuer´en men konstruktionen er skam i top.

AP´s værker i Offshore Chrono er en lagkage. Men dog et flot et af slagsen. De fleste er baseret på et JLC 889 ebauche med et DD-udviklet chronomodul som dog laves in-house på AP.

De seneste ROO er blevet opgraderet med det super flotte in-house cal. 3120 værk som "motor". Igen med DD-udviklet kronomodul. Så stadig en lagkage men et flot værk rent finish mæssigt. Konstruktionen måtte dog gerne være med kolonnehjul. Det MÅ snart komme idet det kunne løfte AP betydeligt i deres mellemklasse kollektioner.

/Mads
Svar
#45
Har netop modtaget mit første mekaniske ur, så nu er jagten gået ind på det næste! Det skal være et "sport-ur". Måske som dette:

İmage
Svar
#46
Michael B Skrev:Har netop modtaget mit første mekaniske ur

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor gammel du er, og mit første mekaniske ur kan jeg faktisk ikke huske. Men det første, jeg kan huske, var egentlig et min bedstefar havde købt som hverdagsur, og som jeg gik med en lang overgang. Det går min far stadig med ind i mellem - ukendt mærke med relativt standard schweizer værk, vel omkring 50 år og en del rensninger/justeringer gammelt. Og det skal bare på armen og rystes lidt, så går det. Da jeg holdt op med at gå med det for godt 30 år siden var det fordi jeg fik noget helt nymodens - nemlig et quartz ur fra Certina. Det går iøvrigt også endnu, hvis det får et nyt batteri. Og min bedstefars "pæne" ur, et Omega med også omkring 50 år på bagen er for nylig blevet tjekket, renset, nyt glas og krone hos Mølbak, og det pryder jævnligt mit håndled.

/Bjørn.
Svar
#47
Jeg synes også, det ville være sjovt, hvis min lille søn en dag kunne få lyst til at gå med sin fars ur en gang imellem. Forhåbenligt holder det lige så godt som dit Omega.

Min bedstefar havde også et Omega. Vistnok købt i 50'erne. Efter hans død går min bedstemor med det, og har lovet, at jeg skal arve det til den tid. Det bliver jo et ur med en helt speciel historie for vores familie. Noget man nok ikke ser tilsvarende med quartz ure, og måske en del af charmen ved mekaniske ure?

Mvh
Michael
Svar
#48
Michael B Skrev:Det bliver jo et ur med en helt speciel historie for vores familie. Noget man nok ikke ser tilsvarende med quartz ure, og måske en del af charmen ved mekaniske ure?

Helt og aldeles enig - men bemærk lige, at mit første generations quartz ur fra Certina med ca 30 år på bagen, altså også går endnu!

/Bjørn.
Svar
#49
bjorn_e58 Skrev:Helt og aldeles enig - men bemærk lige, at mit første generations quartz ur fra Certina med ca 30 år på bagen, altså også går endnu!

/Bjørn.

Ja - jeg er jo bestemt også til det mekaniske ur, men alligevel. Jeg havde et flat stål ur med røde digital tal - lavet i små rør - dem fra før de flydende krystaller - som også var i de første regnemaskiner. Kan ikke finde det mere, det havde ellers været sjovt at se om det kunne gå
Måske de tidligere/første quarts også har en eller anden fremtidig historie - det ville være naturligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#50
bartsimp Skrev:Et lille billede skal der da også lige på..

İmage

Det er et fantastisk fedt ur. Købte det i Luzern i Schweiz i sommers, det ser præcis ud som på billedet Icon_cool
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 6 gæst(er)