Svar: 31
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Først og fremmest 1000 tak for al jeres hjælp... Jeg har virkelig nydt at øse af jeres ekspertise!
Jeg har nu fundet uret som jeg køber, med mindre nogle af jer har kraftige indvendinger mod det.
Uret er et Omega Seamaster fra 1965 (den sidste nye på vintageure.dk)
Uret står til 3200, men jeg håber lidt at kunne forhandle en smule ned...
What say you?
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Jeg så det godt, og det ser fint ud (og sælger skriver også, at det er originalt uden redial).
Til den pris skal du dog være forberedt på, at prisen er fast. Men som altid er den rigtige pris den, sælger og køber bliver enige om.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er kærlighed ved første blik - så må det være det.
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Flot ur. Du kunne måske få urets serienummer så man kunne checke dels med den ufuldkomne omega database, og dels med Joseph noget mere fuldkomne hvor der er billeder af mange af urene, for lige at være 100% på skivens originalitet? - Den er meget flot i skiven på alle måder for sin tid, så det ville være rart at se den så helt sådan ud i alle fald, hvis man er heldig at finde den hos Joseph, jeg ser gerne hvis du kan få serienummeret og ikke betaler til Joseph servicen.
Viserne ser ud til at mangle det selvlysende - men flot ur synes jeg
vh
•
Svar: 21
Tråde: 5
hannover_dk Skrev:...checke dels med den ufuldkomne omega database, og dels med Joseph noget mere fuldkomne hvor der er billeder af mange af urene...
Tilgiv mig min uvidenhed, men hvad er det for en liste Joseph har, som angiveligt skulle være mere komplet end Omega's egen? Er det en liste der findes på nettet?
Tech - Omega Constellation, Omega Seamaster De Ville
•
Tech Skrev:hannover_dk Skrev:...checke dels med den ufuldkomne omega database, og dels med Joseph noget mere fuldkomne hvor der er billeder af mange af urene...
Tilgiv mig min uvidenhed, men hvad er det for en liste Joseph har, som angiveligt skulle være mere komplet end Omega's egen? Er det en liste der findes på nettet?
Nej - man melder sig til og betaler ret dyrt for at have tilgang 1 år af gangen.
http://shop.joseph-watches.com/joseph/en...html&-view
Listen er - specielt ved at den har links til billeder af de oprindelige reklamer for de forskellige referencer, ganske høj detalje grad
eksempel constellation ref 368.
[url]"http://shop.joseph-watches.com/joseph/members/FMPro?-db=joseph%5farchive.fp5&-format=members%5fmuster.html&-lay=web&-sortfield=caliber%5fsortieren&kategorie=reference&marca%5fref=Omega&-max=20&-recid=12610853&-token.0=reference&-find=">http://shop.joseph-watches.com/joseph/m ... nce&-find=[/url]
Jeg ved ikke om linket virker, men jeg ved at jeg absolut ikke ville have tid til at gå ind og søge alle mulige serier efter fra forum medlemmerne, så det var bare lige det er meget specielle, jeg ville se efter.
Lyder måske hårdt, men jeg ville slet ikke have tid til det, så vil man ha den mulighed må man melde sig og betale via Joseph -selv vil jeg nok ikke betale næste abbonement - det koster jo altsammen
Man får også mange skuffelser der fra mangle referencer desværre - men bases er stor
Jeg ved heller ikke om mine URL (på Josephs side for tilmelding til arkiv og på et ur eksempel) virker for ikke medlemmer, men vi får se.
vh
•
Svar: 31
Tråde: 6
Jeg er glad for, at i syntes uret er ok. Jeg har lige skrevet til sælger igen... Han er ikke den hurtigste til at svare.
Jeg fik ham til at sende et billede af bagsiden af uret, og jeg har lidt på fornemmelsen, at billedet fra annoncen ikke er det ur han har, men bare et "modelbillede". Måske i kan bedømme:
Jeg får ham til at sende serienummeret, og det ville være super fedt hvis du gad tjekke det hannover_dk! Så giver jeg en øl (eller andet) når jeg nu skal til et eller andet ur-arrangement, som jeg helt sikker skal i den nærmeste fremtid
•
Svært at sige, det er kan godt være samme synes jeg, men det er jo noget ældre at se på bagfra end forfra
Joseph har haft et lignende til salg. Det er dog mere typisk med markeringer og skrift i to forskellige farver, det som bekymrer lidt, måske helt uretfærdigt - ved "dit" er at det ser ud som om det er samme tritium tryk til markering og omega skrift osv.
Du kan se den Joseph solgte og som jeg synes ser rigtig ud. Det kan din også sagtens være, men det er jo altid bedre at være skeptisk inden en handel end efter.
De fleste re-dials er jo ikke grebet ud af luften, men lavet som et originalt, men kan så fanges ved farver eller typesnit eller skrift størrelse osv (eller hvis markeringer har været af og på monteret og derved givet mærker på bagsiden af skiven, men det er jo op til en urmager
http://shop.joseph-watches.com/joseph/en...html&-view
Hvis jeg kan se mere når/hvis du får ref fra bagsiden af inderkassen (få lige værk kaliber samtidigt) så vil jeg godt se om jeg kan se mere, og det er der jo også andre der kan
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Der findes sådan en Omega Seamaster 600.
Joseph har en i databasen og jeg har set dem før. Om skiven er original? Jeg ved det ikke, men når sælger hævder det i anoncen, må det vel være rigtigt. Jeg kan faktisk heller ikke se nogen grund til at den ikke skulle være det.
Jeg tror bestemt ikke der er tale om modelfoto, men jeg tror den er poleret forpå på et eller andet tidspunkt, men det er da ok, den sælges jo heller ikke som MINT eller i fantastisk flot stand.
Et Herligt lidt anderledes klassisk Omega som jeg selv overvejede at byde på.
vh Baun
•
Baun Skrev:Der findes sådan en Omega Seamaster 600.
Joseph har en i databasen og jeg har set dem før. Om skiven er original? Jeg ved det ikke, men når sælger hævder det i anoncen, må det vel være rigtigt. Jeg kan faktisk heller ikke se nogen grund til at den ikke skulle være det.
vh Baun
Hvis du har set den i databasen og den også der har samme skrift "farve" = som jeg ser det Tritium - i både de store time markeringer - minut streger og i skriften Omega + 600 osv - så synes jeg da også den er sandsynlig den kan være original (hvad jeg heller ikke har sagt andet)
Jeg har desværre set mange ure (ikke her på forumet) stå som "original skive - uden at være det - ikke altid und vilje, men en redial kan være gammel og uden for sælges viden
Har du den med samme farve hele vejen som jeg synes denne har?
(De jeg har kunnet se af typen har alle klar forskel i farve på time markeringer (gyldne) og på minut markeringerne - stregerne + skriften Omega og 600 som er hvid på alle jeg har set, hvor altså de store time markeringer er helt anden farve), så vil jeg bestemt tro den er original - jeg har bare ikke set det. Hvis du har en link ville det være god lære tak
vh
•
|