Ny Rolex Green box
#1
Jeg vil gerne købe den nyeste rolex boks til min Day-Date

Har Rolex en politik om kun at leverer deres bokse sammen med et nyt ur?

Eller er det muligt at skaffe en ny boks?

Hilsen

Lars

Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Rolex Daytona 116506
Svar
#2
Rolex sælger dem ikke i løs vægt. Med lidt held kan den findes på ebay.

mvh morgan Icon_e_biggrin
Svar
#3
Hej

Såvidt jeg husker er bokse til helguld ure i træ, og derfor ikke grønne, altså inderboksen er i træ.

MVH Peter
Svar
#4
Hej Peter

Tak for svaret

Jeg har prøvet at undersøge det.

Mit tidligere Day-Date fra 2002 kom ikke i en æske af træ, men i en grøn boks

På Ebay kan man se mange Day-Dates med den nye grønne boks til salg

Man kan i øvrigt købe den grønne boks på Ebay, men der er vist både en lille og en stor boks

Jeg har købt en boks fra en ursamler i Israel som lige havde købt en WG Daytone med WG lænke. Han havde mange forskellige Rolex så en æske fra eller til. Det skulle i følge hans forhandler være den samme boks til Day-Date

Boksen er på vej fra Israel så jeg venter spændt på den

Hilsen

Lars
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Rolex Daytona 116506
Svar
#5
Lars,

Ellers har jeg nogle liggende.

Grunden til box forvirringen skyldes dels at forhandlerne har været lidt dårlige til at udlevere de rigtige til et givent ur, og dels at der har være en del ændringer de sidste 10 år.

Træ-æsken som Peter omtaler er til helgulds sports ure fra ca. 1991->2002. Efter 2002 fik de den grønne læder æske med det hvide plys ideni - som de almindelige 18k dress ure har haft siden 1995. Efter de helt nye æsker kom ud - ca. 2004-2005 - er der 3 versioner ag nye "hårde" grønne æsker.

- Den lille. Fronten på pappet "flapper" ikke ned. Bruges til stål sports modeller, ladies samt herre modeller i stål.

- Medium. Fronten på pappet "flapper" ned. Bruges til alt guld/stål samt de "billige" helguldsmodeller.

- Stor. Fronten flapper ned, den er ca. 20% større end medium, samt "kluden" der ligger indeni er større og syet mere "pude" agtig. Bruges til de helt store 18k modeller.

Din DayDate fra 2007 kan have være leveret med medium eller stor box.

Morgan
Svar
#6
Hej Morgan

Tak for dit svar

Mit Day-Date er fra november 2005, men æsken var Grøn med lidt træindlæg. Æsken var af en lidt mindre type

Jeg har i dag modtaget min nye æske fra Israel. Den er 20 cm bred, 15 cm dyb og 8 cm høj

Den hvide æsken udenom er af den type hvor forsiden kan foldes ned

Der er også en firkantet klud på 16 gange 12 cm. Kluden er fast og tyk

Æsken er eller helt ny og flot.

Hilsen

Lars
Rolex Daytona 116506
Svar
#7
Lyder super godt!

Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)