Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Titanium modellerne bliver lidt lettere ridset end stål modellerne. Fordi metallet er blødere. Desuden er uret noget lettere end et i stål. Vel de to vigtigste forskelle. Looket er som Pamlover skrev noget mere råt.
Remmene der kommer med uret er 24/22 mm. Så de er lidt smalle ved spændet en ved hornene. Men ikke meget. Du kan også købe remme som er 24/24 mm med kraftigere Pre-V spænde. De passer bedre til uret syntes jeg.
/Mads
•
Svar: 4
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
titanure är känsligare för repor än stailess steel ure. Jag har haft åtskilliga titanure av forskellige fabrikat och de är ALLA i bedre skick än mina ur i ss. Polerat stål - som är den finish de flesta Pams har - blir repat bara du kigger på uret. Manschetten på din skjorta gör att du få de fina linjer som kallas hairlines. Något sådant ser du inte på titanure - i vart fall inte de som är borstade.
Jag kan som jämförelse även nämna att jag under ett års tid daglig brugte en Pam 177 och den är i princip LNIB, medan en Pam 000 blev full av hairlines på boetten redan efter två uger...
Har du överhuvudtaget ägt och burit en Pam i titan???
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Tja så er vi af forskellig opfattelse. Jeg har vel haft ca. 20-25 forskellige Pams hvor af de 4-5 har været i titanium. Alle titanium modeller, uden undtagelse, har fået flere synlige brugsspor end stålurene. Samme har gjort sig gældende ved andre ure jeg har haft i titanium med mindre de har været af overfladebehandlet eller graded titanium som bla. IWC arbejder med.
De for ikke desiderede ridser men nærmere "streger" i overfladen som har en anden farvenuance. De er dog relativt lette at fjerne med en scratch remove pen, men mine erfaringer er at de let kommer ved daglig brug. Du har ret i at stålurene får hairlines, som jeg dog ikke anser som ridser. Disse er også lette at fjerne igen og er efter min mening ikke nær så skimmende for øjet som stregerne i titanium modellerne. Nok individuelt hvad man syntes.
Faktum er dog at den titanium Panerai benytter er blødere end deres stål. Så alt andet lige må de være mindre ridsebestandige i titanium end i stål.
/Mads
•