En ny til den lille samling
Hej Speedy

Næste gang du kommer til Horsens, kan du hente et eksemplar af Omegamania hos mig, hvis du ikke har den i forvejen.

MVH Peter
Svar
Hej Peter

Tak for tilbuddet, har dog Omegamania bogen. Det er "Omega Designs" jeg venter på skal komme hjem.
Svar
hej Peter

Hvad skal du have for et eksemplar af omegamania bogen?

vh Claus
Svar
Hej!

Det er et rigtig flot Omega Genève, også flot med rød rem. 8)

Tillykke med det flotte ur.
Svar
Tak skal du have, hvad du dog ikke ser er, at skiven har et par "slemme" ridser. Men det er et meget sjovt ur til samlingen.
Svar
Speedy Skrev:I Paris fandt jeg i weekenden en lille ny til samlingen, som jeg lige vil dele med Jer. Icon_e_biggrin

Det er en Omega automatic Geneve, den er ca. 32 x 32 mm.
Det er en cal 565, nr. 29 836 XXX Ref. 162010, så vidt jeg kan se fra 1969 eller 1970 alt efter hvilken liste man anvender.

Jeg har ikke kunnet finde noget om den på nettet, er der nogen der kan hjælpe med lidt info om modellen og værket Icon_question

Her ses den monteret på fruens arm;

İmage

Kassen, bemærk det lille fremspring som man kan sætte kniven ind under og derved vippe bagkassen af.
İmage

Hjemme ved bibelen....

Sjovt nok slutter denne tabel med 28.999.999 1969 (1970)

Udfra det kunne man altså vurdere at dit er fra 1970 eller senere. Men

På Omegas hjemme side står:

Automatic 550/560 and 750, 1958
Designer: Marc Colomb (under the direction Henri Gerber)

Description: A record quantity of 5.8 million of these calibres was produced from 1958 to 1969

Man må så sige at dit værk nok er produceret i 1969 ... måske den absolut sidste - den bliver guld værd - hvem ved!

vh Baun
Svar
Tak Per, det er de utroligste ting du kan grave op af den bog. Den glæder jeg mig godt nok meget til at studere, når den forhåbentlig snart anløber Frederiksberg.
Lidt sjovt at værket er en af de sidst producerede, og det er meget pænt af dig at nævne det, men det bliver den nok ikke ligefrem guld værd af! Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)