Quick set dato?
#1
Har sådan en fætter Quick Set dato ??? den er fra 1982

İmage

vh Baun
Svar
#2
Det finder man jo ud af ved at se om man kan skifte datoen hurtigt. Icon_smil

Ellers kan du se det på dit reference nummer. hvis det er 4 cifre er det plexi/non quick og hvis det er 160xx (5 cifre) er det quicy-setty

Icon_e_smile

M
Svar
#3
Morgan Jones Skrev:Det finder man jo ud af ved at se om man kan skifte datoen hurtigt. Icon_smil

Ellers kan du se det på dit reference nummer. hvis det er 4 cifre er det plexi/non quick og hvis det er 160xx (5 cifre) er det quicy-setty

Icon_e_smile

M
Men det lyder da mærkeligt om Rolex i 1982 slet ingen quickset havde på visse modeller - altså hverken træk i kronen eller via 12- 24 - Lyder da primitivt eller?
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Jeg havde ikke lige fantasi til at forestille mig at Rolex i 1982 kunne levere et ur der ikke havde Quick Set dato, når Omega leverede det fra 1965 og frem... Icon_rolleyes

Men det er klart plexi ... og så vidt jeg kan finde ud af ikke med Quick Set. Icon_e_confused

Sagde nogen "konservative". Icon_cool

vh Baun
Svar
#5
Hehe, en Omega-mand i Rolex-land Icon_e_wink
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#6
Baun Skrev:Jeg havde ikke lige fantasi til at forestille mig at Rolex i 1982 kunne levere et ur der ikke havde Quick Set dato, når Omega leverede det fra 1965 og frem... Icon_rolleyes

Men det er klart plexi ... og så vidt jeg kan finde ud af ikke med Quick Set. Icon_e_confused

Sagde nogen "konservative". Icon_cool

vh Baun

Hvad er reference # og hvad er de første 3 cifre af dit serie # ?

Morgan
Svar
#7
Ja så måtte jeg jo ind og finde anoncen. Der står:

Oyster Perpetual Datejust Herreur ( Ref. 16030 ). Ca. 1982 ( Serie nr. 7.292. XXX. )

Rustfrit stål med plexiglas. Automatisk optræk med quickset af dato.

Monteret med god stram jubileelænke. Alt i super god stand.


Så der skulle altså være QS dato - hvordan fungerer den?

vh Baun
Svar
#8
Hej

du skruer kronen ud og trækker den 1 hak ud og drejer så skulle datoen skifte.

Søren
Svar
#9
Den fungerer som på dine Omega´er, blot med den forskel at kronen skal trækkes baglæns for at skifte dato. Rolex gør jo alt på deres egen måde Icon_e_wink

Lur mig om du ikke bare har høvlet løs i den forkerte retning...?!

/Mads
Svar
#10
Når man har trukket kronen lidt ud kan man dreje den i den ene retning - men uden at der sker noget. Den anden retning lader kronen sig ikke lige dreje. Så er spørgsmålet jo hvor meget "vold" man tør bruge.

Jeg stillede uret på sekundet igår og går med det i denne uge for at checke hvor præcist det går, så jeg venter lige med at eksperinemtere med datoen.

Ellers må jeg jo en tur forbi Mølbak, hvor uret er købt!

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)