Lidt vintage til samlingen
Hej alle,

Jeg havde gået et stykke tid og overvejet om ikke jeg skulle tage og købe endnu et ur Icon_e_biggrin

Mine overvejelser var mange og jeg nåede vidt omkring mht hvad jeg skulle købe. Mange manifakturer var inde i billedet, men til sidst fandt jeg frem til at det skulle være et Rolex eller Jaeger LeCoultre. Lidt sjovt egentlig, da JLC ofte laver ure med mange komplikationer og Rolex typisk laver meget simple ure.

Valger faldt da også på et ganske "simpelt" ur. Og i bedste "less is more" stil blev jeg forelsket i denne vintage Submariner 5513:

İmage
Man kan da kun elske Rolex' plexiglas Icon_e_biggrin
İmage
Close up af tritium skive/visere
İmage
Og lige et billed sammen med et andet familiemedlem, nemlig en 16800
İmage

Denne 5513 er fra 1970. Plexiglas, skive og visere er 100% originalt og i fantastisk stand, hvilket jo er utroligt vigtigt for modeller som denne. Jeg skal måske på jagt efter en ny krone og tritium perle, men det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu. En tak skal iøvrigt gå til sælger Jan Damgaard Sørensen. Jan var utrolig behagelig og behjælpsom og jeg kan kun sige god for hans navn. Icon_e_wink
Svar
Tillykke med dit nye smukke ur
det ser sku rigtig godt ud Icon_e_biggrin

Larzovic Skrev:Hej alle,

Jeg havde gået et stykke tid og overvejet om ikke jeg skulle tage og købe endnu et ur Icon_e_biggrin

Mine overvejelser var mange og jeg nåede vidt omkring mht hvad jeg skulle købe. Mange manifakturer var inde i billedet, men til sidst fandt jeg frem til at det skulle være et Rolex eller Jaeger LeCoultre. Lidt sjovt egentlig, da JLC ofte laver ure med mange komplikationer og Rolex typisk laver meget simple ure.

Valger faldt da også på et ganske "simpelt" ur. Og i bedste "less is more" stil blev jeg forelsket i denne vintage Submariner 5513:

İmage
Man kan da kun elske Rolex' plexiglas Icon_e_biggrin
İmage
Close up af tritium skive/visere
İmage
Og lige et billed sammen med et andet familiemedlem, nemlig en 16800
İmage

Denne 5513 er fra 1970. Plexiglas, skive og visere er 100% originalt og i fantastisk stand, hvilket jo er utroligt vigtigt for modeller som denne. Jeg skal måske på jagt efter en ny krone og tritium perle, men det har jeg ikke helt besluttet mig for endnu. En tak skal iøvrigt gå til sælger Jan Damgaard Sørensen. Jan var utrolig behagelig og behjælpsom og jeg kan kun sige god for hans navn. Icon_e_wink
Svar
Hej

Hvis det er til den rigtige pris er der ikke noget at betænke sig på, så køb den, det er et flot eksemplar af en 5513 og de er efterhånden svære at finde.

MVH Peter
Svar
Ren og skær nysgerrighed - må man spørge hvad prisen ligger på for sådan en lille perle?
Svar
Uha den er flot Icon_cool Du har gjort klogt i at finde en med flot skive og visere. Det er som regel det sværeste at finde. Kassen ser også rigtig fornuftig ud. Uret er jo heller ikke nyt mere så de er umulige at finde med kniv skarpe kanter. Så er det bare på udkig efter et originalt indlæg med tritium perle. Eller om ikke andet et nyere indlæg med tritium perle.

Men rigtig flot set. To vintage modeller der endnu er til at betale. Men det er nok kun et spørgsmål om tid inden det er slut. Priserne render kun en vej. Et ur som dette bør koster ca. 22-26 k. Kan ikke rigtig vurdere lænken men den ser ud til at være i middel stand?!

/Mads
Svar
Lænken er som sådan rimelig pæn. Men der er et par led som har en DEL stræk desværre. Dog er der ikke rigtig nogen ridser, men de er sikkert bare blevet poleret væk under et service. Men den skal nok holde en del års tid endnu vil jeg tro.

Jeg har faktisk overvejet at få luminova perlen fjernet helt fra lynetten. Er der nogen af jer der har erfaringer med det?

ClausEB, jeg har givet i den dyre ende af hvad Mads skriver. Men egentlig går jeg ikke så meget op i hvad jeg har givet. Jeg vil gerne beholde det så længe som muligt og jeg ved at jeg kan få mine penge igen hvis jeg en dag skulle beslutte mig at sælge. Det er jo det smukke ved at købe vintage Rolex sport Icon_e_biggrin

Og lige et spørgsmål til dig Mads, vores alle sammen værk ekspert Icon_e_biggrin Hvad kan du kort sige om cal. 1520 som der sidder i sådan en 5513? Kan det justeres relativt præcist?
Svar
Du har fået et flot 5513 og så er prisen ikke det altafgørende. Slet ikke hvis du skal beholde det i mange år. Hellere smide et par tusinde ekstra og få et der er i top.

Cal. 15xx er forgængeren for cal. 3xxx, som er en videreudvikling af 15xx. Der er rigtig mange lighedspunkter og ikke den vilde forskel når vi holder fokus på præcisionen. Så de gl. værker kan trimmes til at gå lige så godt som de nye Icon_e_biggrin

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)