Speedmaster Pro. spørgsmål
Har netop købt dette lækre ur. Mest som et investerings projekt da jeg kunne købe det meget billigt fra nyt,men efter jeg har fået det på armen har jeg haft MEGET svært ved at få det af igen og lige pludseligt er mit elskede Rolex Sub. blevet lidt småt og kedeligt. MEN efter 10 år med mit Sub. som jo næsten kan holde til alt er det allerede lykkedes mig at ridse Hexalit glasset flere steder,har læst man kan bruge forskellige ting til at polere det op igen,men hvordan gør man det ? Er der nogen der har en "opskrift" så jeg ikke ødelægger mere end gavner ? Og havd med præcision ? det taber ca 5 sec. i døgnet. Er det ikke i overkanten, mit Rolex er altid gået lidt for stærkt. Håber på lidt hjælp fra alle jer eksperter.
Svar
Du kan bruge polywatch eller autosol til at polere glasset flot igen. En klat på glasset og så 2 min med en bomuldsklud. Så er det som nyt igen hvis det kun er småridser. Større ridser kræver slibning med meget fintkornet sandpapir først og så polywatch/autosol. Din urmager kan også polere det. En lille operation der tager 2 min og kan ikke koste alverden.

Mht. præcision er det bare at få din urmager til at skrue lidt op for beatet, så den måske går +5 sek. Men jeg vil nu mene at ca. -5 sek. er respektabelt. Men det er jo en personlig sag, hvor præcist ens ur SKAL gå, og hvad man kan respektere.

/Mads
Svar
Har netop fundet et rigtigt godt produkt som hedder : DISPLEX som "Hama" forhandler. Har købt det i Elgiganten til 54 kr.
det har fjernet alle de ridser som jeg har fået i mit kun et måned gamle ur.. Dejligt
Svar
Hej Mester

Det er en af de ting man skal leve med når man køber et Speedmaster, at man skal polere glasset i ny og næ, det er en del af charmen.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)