Købe brugt....kan man blive narret ?
Skal ud og købe et Panarai brugt, men da jeg er relativ grøn både i ud i Panerai's forunderlige verden, samt når det det gælder at købe ure brugte, kun jeg godt bruge lidt erfaring og derfor spørger jeg forummet (nok en smule naivt), er der risiko for at man bliver narret med en med en kopi, er kopier på det danske marked et problem og hvad skal man kigge efter for at sikre sig at det er et originalt Panarai (både mht uret og papirene).

Og har i andre gode råd når man køber brugt, f.eks. hvordan man sikrest gennemfører en handel ?

Er nok lidt paranoid, men det er sq mange penge der er tale om...

Håber i kan hjælpe

Mvh/DonS
Svar
Generelt er chancen for at blive narret lille hvis du tænker dig om. Du skal selvfælgelig ikke købe uret på ebay til 500 dollars af en sælger fra Kina uden feedbacks. Men finder du et pænt brugt ur i DK fra en fornuftig sælger, skulle jeg mene chancen for at blive snydt er lig nul. Der findes da fakes i DK, men heldigvis er folk ærlige og det er mange penge at snyde folk for, så det er meget sjældent set.

Tag sælger og uret med ind forbi Klarlund og få dem til at sige god for det. Det vil de fleste sælgere syntes er ok, og der er ikke noget mistroisk i at påkræve dette for at gennemføre handlen. Hvis sælger nægter dette er de ofte fordi han har noget at skjule. Så finder du bare et andet.

Det er vist for omfattende at begynde at liste de "ting" op du skal kigge efter for at spotte en fake Panerai. Det tager tid at lære alle faldgrupper at kende og du skal have en del Panerais mellem fingrene før du med garanti kan spotte en fake.

Så mit råd er at finde et Panerai her på salgssiden og gennemfør handlen hos Klarlund. Så er du 100 % sikker på at du får et originalt ur.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)