seamaster 120m
hej jeg har lige arvet et seamaster 120m med sort lædder rem. men kender ikke model nummeret. og har søgt på nettet for at finde ud af hvad det er værd. men kan ikke finde lige det ur jeg har!!!

så er der nogen som har en ide om hvilke model det kunne være jeg har ?? det er en blå skive og der står kun seamaster 120m. (der er kun 1 knap! til at justere tiden med) det er næsten magen til det her [url]"http://cgi.ebay.com/Omega-Seamaster-120M-Mens-Stainless-Steel-Quartz-Watch_W0QQitemZ260139382688QQcmdZViewItem#ebayphotohosting">http://cgi.ebay.com/Omega-Seamaster-120 ... otohosting[/url] bortset fra at mit er med lædder ræm
Svar
er der slet ingen som ved hvad model nummeret er på det ur mage til det på billedet bare med lædder rem ?? ps serie nummeret som står på uret er 54222544 eller er der nogen som kan henvise til en side hvor jeg måske kan finde ud af det ?? har prøvet omegas egen side men der kan jeg ikke finde det

mvh Benny
Svar
Du skal evt prøve at melde dig til omega vinage på deres hjemmeside og lede efter ref som er 2511.81
Sælger har masser af salg og 100% positivt feedback så regn med OK, MEN Quarts, har ikke den store vilde interesse, så derfor tror jeg ikke du får det hurtige svar du håber på. Sitet her er for mekaniske ure i hovedsagen

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Serie nr. på uret viser at det er produceret (ikke nødvendigvis solgt) i 1993. Jeg kan ikke fortælle dig det præcise modelnr.
Det komplette modelnr. fortæller modeltype, materiale, skivefarve, og den oprindelig rem/lænke uret var født med.
Du skriver at uret ligner et andet ur der er til salg på ebay, så jeg antager derfor at det er i stål.
At der ikke er lænke til uret trækker lidt ned, da en original lænke til omega er temmelig dyr.

En realistisk værdi/salgspris på et ur fra den modelserie i quartz vil jeg vurdere til at være ca. 2-4000 kr, afhængig af stand.
Der vil formentlig ikke være mange købere til dit ur, hvis du påtænker at sælge.

VH
Tommy
Svar
den lædder rem som sidder på uret er den det er købt med i 2002 så vidt jeg ved !! for ca 7000 kr så det da øv hvis det er faldet til ca. 2-4000 kr

plejer ure at falde i værdi ?? for jeg ved at ur handleren som min far købte det af sagde at det ville stige i værdi og at det var en god investering
Svar
Omega holder værdien fint - smmenlignet med mange andre mærker...

Men, det kommer i høj grad an på hvad man køber - og hvad man giver for det. Lad mig give 2 eksempler, som er opdigtede, men kunne være sande!

Du køber en Omega hos en urmager. Det er et Omega De Ville Prestige med quartsværk. Du betaler den normale butikspris 8000,00 kr - hvis du vil sælge det ur 2-3 år senere efter almindelig brug kan du måske få 4000,00 kr for det.

Hvis du havde set dig lidt omkring kunne du have købt samme ur men med mekanisk automatisk chronometercertificeret værk(ca 11.000,00 kr i butikspris), privat i meget fin stand til fx. 6-7000,00 kr eller spritnyt via Intranet til 7-8000,00 kr.

Hvis du skal sælge samme ur 2-3 år senere - ja så kan du få ca 6000,00 kr for det.

vh Baun
Svar
øv troede at det var mere værd !! Icon_cry men så må jeg jo hellere få det solgt før det falder yderligere i værdi. nogen som kender en butik i københavn hvor de køber brugte ure??
Svar
Du kan finde nogle butikker på forsiden af vintageure.dk men hvis du sælger til butik får du sikkert mindre end de indikerede 2-4000 kr tror jeg. Jeg ville mene det er den pris en køber kan tænkes at ville give, og som indikeret tidligere, der er ikke så mange købere til brugte quartsure.

Der findes køb og salg som mulighed her på sitet (se forsiden) - og du kan prøve QXL og den blå avis, men men - du kan også vælge at beholde det, for det er jo en udemærket ur, som sikkert vil kunne skuffe dig prismæssigt ved salg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis jeg var dig, ville jeg beholde uret. Det har affektionsværdi og brugsværdi, der langt overstiger det, du kan få for det.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
tak for svarene jeg beholder nok selv uret
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)