Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
GTwatch Skrev:hannover_dk Skrev:GTwatch Skrev:Hvad koster et sæt tritium visere til en 14060? Kan jo ligeså godt købe nu - de skal jo måske skiftes om 10 år.
# Stefan
For at undgå patina eller hvorfor dog?
vh
Nej, patina er jo hele pointen med tritium. I stedet for 10 skulle jeg måske have skrevet 30. Viserne er jo typisk det, der går først i stykker (det ses jo på en del vintageure, at viserne er skiftet ved service).
# Stefan
AH OK - det kan du ha ret i - så skal du ha et sæt og lade dem ligge i en æske ude i lyset, så de patinerer

- Du har ret i at de kan tabe tritiummet, selv om jeg selv hører til de helt heldige som ikke har været ude for det (andet end rolex men tilsvarende).
Jeg frygter at visse skifter viserne, fordi de synes Tritiummet er blevet "snavset" og ikke fordi det er faldet ud

vh
•
Svar: 56
Tråde: 11
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Mads Gjødesen Skrev:Faktum er jo at der er produceret langt flere 5513 end 14060, så logisk nok er der også flere på til salg. 5513 er jo produceret over små 30 år mens 14060 kun er lavet i små 10 år.
5513 er efterhånden ved at være interessant set med samlerøjne (som alle andre sports-plexi) og priserne er steget og udvalget på brugtmarkedet drastisk faldende. For bare 1-2 år siden var 5513 billigere end 14060 og de var til salg over alt. I dag er det omvendt og 5513 fås ikke for under 20 k hvor 14060 koster 17-19 k. Så tidspunktet er godt lige nu til at købe et 14060. Nok den billigste sportsmodel på brugtmarkedet pt.
/Mads
Meget enig!! 5513'eren er blevet dyr, og den bliver hastigt dyrere. Og det er forståeligt. Der er ikke mange i god og original stand! Mange er overpolerede, har nye skiver, luminova visere etc. Så modellen - både med og uden papirer - koster!!
Et nogenlunde pænt eksemplar med matt skive er oppe i 24 K pt.
Claus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Tendensen er jo at samlere støvsuger markedet pt. for gl. plexi-sportsmodeller. Når de mest eksotiske modeller er uden for de flestes økonomiske rækkevidde søger man det næstbedste. Derfor er 1680 og 5513 så populære og det presser så også priserne og de er steget voldsomt på det seneste. De fleste kan være med i 20-25 k lejet. Desværre er der næsten ikke flere 20 k plexi-sportsmodeller tilbage. Med lidt held kan 1675 fås til under 20 k men jeg tror man skal være hurtig. De flotte er eftertragtede og ligger også nærmere i 25 k. Så som jeg før har sagt. Skal man have vintage Rolex skal det snart være med mindre man vil betale hvad der svarer til nypriser i 30-40 k lejet.
/Mads
•