Jeg vil også ha' en ref. 1655
Inspireret at Mads G.'s artikel på forsiden...

Den er sgu for lækker. Har kigget lidt rundt omkring, men man skal punge ud med 80k+ hvis jeg ikke tager helt fejl?

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
De fås fra ca. 80 k med replacement skive, visere og lynette. Skal du have et pænt med den oprindelige T-skive og visere og uden smadret kasse og lynette skal du nok nærmere smide 100-110 k. Som altid når vi taler vintage Rolex er originalitet og stand det springende punkt. Den seneste 1655 på antiquorum gik iøvrigt for små 32.000 US$ inkl. salær. Godt nok en 1. generation m. straight hand, men alligevel vildt. Specielt når uret har en replacement lynette.

[url]"http://catalog.antiquorum.com/catalog.html?action=load&lotid=259&auctionid=165">http://catalog.antiquorum.com/catalog.h ... tionid=165[/url]

Som du kan se har jeg også sat en replacement lynette på mit, idet jeg bedst kan lide den fremstår så ny som muligt. En smagssag. Det trækker ned på prisen. Jeg har heldigvis stadig den gl. oprindelige lynette liggende, så den kan bringes tilbage.

Uret er præcist lige så lækkert som det ser ud på billeder og ligner ikke noget andet Rolex Icon_cool Nok også det ur i samlingen jeg værdsætter højest. Så du må bare dykke dybt i muldvappen og hive 100 k op Icon_e_wink

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Så du må bare dykke dybt i muldvappen og hive 100 k op Icon_e_wink
/Mads
Øv...
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
NB Times har et pt. til ca. 90 k. Ovenikøbet med den eftertragtede straight hand sekundviser. Den er sgu fin... Men stadig ikke noget slagtilbud Icon_e_confused

Men nej desværre er priserne ikke længere særlig menneskelige når vi snakker de rigtig sjove vintage sportsmodeller. Fordelen er så at det smitter af på de knap så eftertragtede modeller som stadig er til at få for penge. De er også steget voldsomt i takt med at efterspørgslen stiger til fordel for os alm. som har dem liggende i samlingen.

/Mads
Svar
Jeg så godt den hos NB Times - men som jeg ser det, er det ikke den originale lynette, og kronebeskytterne ser lidt rundpolerede ud.

Men...

# Stefan
Svar
Ja det stemmer med lynetten, men vigtigst er det nu bare at den ikke har en "thin font" eller er en replacement lynette. Men det ville da være bedre med en MK I. Der findes vist ikke mange straight hand 1655 med den oprindelige MK I lynette Icon_cry Se blot hvordan min oprindelige lynette så ud og den var kun fra 1979 (uret blev vist købt midt i 80´erne iflg. den oprindelige ejer). Så de slides desværre meget let.

Kronebeskytterne er godt poleret på den NB Times har. Men det er de desværre ofte når vi tale ure i den alder. Skal man være heldig at finde et flot eksemplar er prisen så også derefter.

Så til 90 k syntes jeg faktisk den er ganske fair. Jeg har set 1655 hvor alt var replacement dele i samme prisleje Icon_e_confused

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)