Urkuffert
Ved Urmødet i Horsens spurgte Anders fra Århus mig om jeg kunne skaffe ham en alu-kuffert magen til den jeg tidligere skaffede Mads G.

Det kunne jeg desværre ikke viste det sig, men firmaet havde nogle hardcases, som jeg syntes var fede.
Det syntes Anders også, så nu har han fået sådan en sendt til Århus.

Jeg købte også en til mig selv, og indrettede den til 10 ure.

Der er "plukskum" indlagt så man nemt kan indrette efter egne behov.

Billederne er taget med mobiltelefon Icon_e_smile .

Kufferten er stødsikker, vand og støvtæt, og har trykudligningsventil hvis den har været en tur i kabinen på en flyver. Det ville vist være umuligt at åbne den efterfølgende hvis man ikke kunne lukke luft ind i kufferten.

De bruges bl.a. af mitæret, Røde Kors og andre der har brug for sikker fragt af specialudstyr.

Vh
Benny

İmage

İmage

İmage
Svar
Den ser rigtig god ud.

Hvad er prisen?
Med venlig hilsen

Christian
Svar
Jamen Christian, den er da ikke til salg Icon_smil . Send mig evt en PB, så kan vi snakke om det. Vh Benny
Svar
Speedy,

Jeg tror lige jeg prøver at skrabe et par ure, der er en ordentlig kuffert værdige, sammen inden jeg begynder at kigge efter kufferter. Du ser ud til at være kommer forbi den hurdle. Icon_e_smile

Som diskuteret her:
http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=3881
er der et par forskellige fabrikater og en myriade af modeller at vælge imellem.

Hvis man vil have en lidt lækker finish så mener jeg Pelicase kan fås med et fastere skum i et par cm's tykkelse i toppen og pluk-skum nederst. Så kan man lave nogle fine "vinduer" som urene kan ligge og kigge op igennem når kufferten er åben. Så kan de også komme til at ligge mere fast, så de ikke kommer til at dreje rundt under transport. Ikke at det betyder noget for urene, men ejeren synes nok det er lidt mere sexet at de ligger og kigger forventningsfuldt op på ham/hende når kufferten bliver åbnet.

Jeg har brugt Pelicase-kufferter til måleinstrumenter hvor jeg arbejdede tidligere. Jeg havde engang en lille en med til England i fly. Da jeg skulle åbne den efter at den havde ligget fem dage i baggagerummet på udlejningsbilen (og deraf også havde fået de samme tæsk som en udlejningsbil jo skal have) var det stadig nødvendigt at løsne trykudligningsventilen for at få åbnet låget. Det var lige før det kunne bringe tårerne frem hos en voksen mand. Efter den tid gjorde jeg lidt mere ud af at lukke kasserne pænt og brugte lidt mindre tid på at bekymre mig over hvad der mon ville ske med instrumentet hvis jeg tabte kassen i vandet.

/Swaq
Dan Jakobsen

Time is natures way of preventing everything happens simultaneously
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)