Forsikret forsendelse til Malaysia.
#1
Er der nogen der ved hvem der gør det?
Jeg har spurgt hos DHL, Fedex, UPS, PostDK og TNT uden held.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#2
Hej Klaus,

Nu forholder det sig sådan at jeg for øjeblikket bor i Malaysia.

For omkring 4 måneder siden havde min hustru købt sig en ny MacBook Pro som i første omgang blev sendt til mit firma i DK. Da vi skulle have den til Malaysia brugte de DHL.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan forsendelsen var forsikret, men jeg tvivler stærkt på at de ville sende en computer til næsten 20K afsted uden forsikring.

Håber det hjælper lidt.

Mvh
Miju
Svar
#3
...ingen af de nævnte vil forsikre et ur med en værdi over USD500 der sendes til Malaysia. Det er muligt det forholder sig anderledes hvis det er gennem et firma.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#4
Jeg har haft lignende dårlige erfaringer med div. kurerfirmaer i DK. De forsender ikke forsikret for mere end 500 $. Pussigt nok sender samme firmaer forsikret i Tyskland, USA osv. Mener DHL tog ca. 500 kr. for forsendelsen uden forsikring. Jeg kørte 150 km til Flensburg og sendte pakken herfra. Ca. 50 euro forsikret til 50.000 kr. Det er total latterligt, men desværre den eneste løsning.

Jeg har konfronteret div. kurerfirmaer med at de i udlandet sagtens vil sende forsikret, men de er glatte som ål og svarer afvigende.

/Mads
Svar
#5
Mads Gjødesen Skrev:Jeg har haft lignende dårlige erfaringer med div. kurerfirmaer i DK. De forsender ikke forsikret for mere end 500 $. Pussigt nok sender samme firmaer forsikret i Tyskland, USA osv. Mener DHL tog ca. 500 kr. for forsendelsen uden forsikring. Jeg kørte 150 km til Flensburg og sendte pakken herfra. Ca. 50 euro forsikret til 50.000 kr. Det er total latterligt, men desværre den eneste løsning.

Jeg har konfronteret div. kurerfirmaer med at de i udlandet sagtens vil sende forsikret, men de er glatte som ål og svarer afvigende.

/Mads

Kære Mads,

Jeg oplever samme dårlige erfaringer. Kender du adressen i Flensborg og åbningstider? Synes ikke jeg kan finde den. Skal have sendt en pakke i morgen!

Tak! Icon_e_biggrin

Vh. Claus
Svar
#6
DHL og Deutsche Post samarbejder så benyt et tysk posthus. De kan hjælpe. Du kan iøvrigt foretage en priskalkulering på deutschepost.de. Så er det bare at vælge de services der skal på. De sender world wide forsikret op til 25.000 euro så mon ikke det rækker... Icon_e_wink

Men møg besværligt at DHL Danmark (eller et af de andre) ikke bare kan håndtere forsendelsen efter samme vilkår som de tyske. Desuden fatter jeg ikke hvordan man i DK kan "undvære" en sådan service. Der må da være masser af virksomheder der sender varer internationalt til en værdi over 2-3.000 kr. som ønsker det sendt værdiforsikret, uden det koster 2-3.000 kr. i forsendelsesomk. Icon_e_confused Eller er det bare en intern hemmelighed hvordan det problem klares?

/Mads
Svar
#7
Jeg tror at restriktionen kun er der når man er privat person. Jeg har som sagt brugt DHL til at sende pakke med en værdi på 20K fra DK til Malaysia, men det blev sendt via mit firma. Så jeg tror kun at det er privat personer der er ramt af dette.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: