Jeg vil ha' en Daytona....
men ved ikke hvilken model jeg skal gå efter??? (har endnu ikke sat mig ind i dem) Icon_e_sad

Har været på urmarkedet i en del år og har nu både Sub og Seadweller af Rolexmodellerne, men det er først nu at jeg synes at Daytonaen er blevet attraktiv.

Mit budget ligger på ca 80.000 kr +- Icon_e_biggrin
Jeg vil foretrække en udgået model, den skal være med sort skive og gerne lidt speciel.

Torbens 16520 der har fået lidt patina i underregistrene er SUUUPER flot, og har egentlig alt det jeg søger.
Er det kun S serien der "patinerer" eller er der også andre serier der gør dette?

Er det patinerede skiver der betegnes som Patrizzi skiver, eller hvordan fortolkes det?

Forslag modtages meget gerne.

God dag til alle og på forhånd tak.

Peter
Svar
Jeg tror du får svært ved at finde en Patrizzi til 80 k. Patrizzi´erne er en svær størrelse. Man kan ikke blot købe ud fra serie nr. Ikke alle skiver bliver brune i registerne. Andre er "bagt" kunstigt for at gøre dem brune som vi også kender det fra Explorer II ref. 16550 med elfenbensskiven.

Men du skal gå efter en S-, T- eller W-serie og selvfølgelig sort skive. Det er de mest velansete serier med Patrizzi. Andre serier er også set med Patrizzi skive så den er rigtig svær.

Alternativt er at gå efter en et af de første Mrk. I-III skiver som også adskiller sig lidt fra de "normale" Daytonas. Mrk. I skiven er stukket af i pris men du kan godt finde et komplet mrk. III inden for budgettet. Klaus har faktisk et flot mrk. III til salg for 68 k.

Jeg vil anbefale dig at tjekke <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.doubleredseadweller.com">www.doubleredseadweller.com</a><!-- w --> ud. Her er også "Zenith" Daytonas med beskrivelser af div. skiver og lynetter. Så er det bare at købe så eftertragtet som budgettet rækker til.

/Mads
Svar
man en Patrizzi skive?
Er det udelukkende ud fra at skiven patinerer?

Der kan sikkert godt findes lidt flere mønter på kistebunden, men hvor mange ekstra skal man (jeg) forvente at skulle af med for en "patrizzi" (hvad det nu end er
Svar
Har selv lige fået fat i en 16520'er med sort skive fra 1991, N-serie. Lænken var dog færdig og var nødsaget til at sætte en SEL lænke på, men vil begynde at se mig om efter en original da Klarlund kunne ikke skaffe den originale. Hvis der er nogen som ligger inde med en god ide til hvor jeg kan finde en er i meget velkommen til at oplyse det. Med SEL lænken fik jeg også sat en A-serie skive på i hvid så uret står som an A-serie, men vil nok senere bringe det tilbage til original N-serie hvis jeg kan få fat i lænken. Sælger troede at uret var en noget senere og ikke så eftertragtet model, så prisen var selv med ny lænke, ny skive og et aftersyn MEGET under de priser i nævner her. Ja man kan være heldig, specielt hvis man opsøger heldet Icon_e_biggrin
Svar
Hej

Ellers kan du jo også prøve at gå efter de gamle optræksmodeller, de går for cirka 100.000 kroner plus minus, og er efter min mening en bedre investering.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Ellers kan du jo også prøve at gå efter de gamle optræksmodeller, de går for cirka 100.000 kroner plus minus, og er efter min mening en bedre investering.

MVH Peter

150
Svar
Ja det er desværre noget tid siden de lå i 100 k. Vil også sige min. 150 Icon_cry

Tjek Patrizzi´erne ud på antiouorum og få en ide om prisen. Mener de ligger i ca. 100-120 k

/Mads
Svar
Sort skive, dyr...Kig ikke længere... Icon_e_surprised Icon_e_biggrin

[url]"http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=18055">http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=18055[/url]

mvh Sune
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)