Dato skift, sker ikke kl 12:00
Ja, så lader det jo til, at man ikke (bare sådan) kan justere det bedre end +/- 5 min. Det må vel have noget at gøre med udformningen af datohjul og tilhørende fremføringskrog. Det kræver måske forholdsvis stor tolerance...? Men det kan ursnedkerne måske forklare...

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Ja det kunne være sjovt og hører lidt mere om det

Så vi må vente på ursnedkerne kommer med noget

Lige en ting mere jeg var lidt for hurtig mit ur starter med at skifte dato kl 23.55 og den er færdig med at skifte kl 00.10 Icon_cool

GTwatch Skrev:Ja, så lader det jo til, at man ikke (bare sådan) kan justere det bedre end +/- 5 min. Det må vel have noget at gøre med udformningen af datohjul og tilhørende fremføringskrog. Det kræver måske forholdsvis stor tolerance...? Men det kan ursnedkerne måske forklare...

# GT
Icon_e_biggrin
Svar
Så vidt jeg ved, er der to principper.

1) Hvor datoen skifter glidende mellem tidspunkt A og B.

2) Hvor datohjulet påvirkes indtil et vis punkt, hvor det "klikker" over.

Det ene er vist ikke bedre end det andet. Det kommer velsagtens an på producentens temperament.

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg fandt det her inde på Paneristi
[url]"http://www.network54.com/Forum/353391/message/1155161767/Well%2C+since+you+asked%2C+but+no+NERD+comments%21">http://www.network54.com/Forum/353391/m ... omments%21[/url]

GTwatch Skrev:Så vidt jeg ved, er der to principper.

1) Hvor datoen skifter glidende mellem tidspunkt A og B.

2) Hvor datohjulet påvirkes indtil et vis punkt, hvor det "klikker" over.

Det ene er vist ikke bedre end det andet. Det kommer velsagtens an på producentens temperament.

# GT
Svar
Hej

Det er utroligt svært at ramme 100%, men inden for 5 minutter plus minus er ikke noget problem på ure hvor datoen skifter med et smæk, altså de ure hvor man kan høre når datoen skifter, det kan dog være lidt sværere med ældre ure.

MVH Peter
Svar
Men hvorfor er det så svært?

Er der nogen, der kender et godt link til en forklaring af datohjulet?

# GT
Svar
Hej

Datohjulet er det hjul der går i indgribning med datokransen, så at kalde datokransen for et datohjul er forkert, det er direkte oversat fra engelsk hvor en datokrans hedder datewheel.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)