Chronographe Suisse Cie
Kære Venner,

Jeg er ny i dette forum og i ur-verdenen generelt. Jeg har været igennem de klassiske faser med Rolex og Panerai osv., men er nu blevet opmærksom på urmærket Chronographe Suisse Cie som vist nok er et gammelt mærke der er "gen-opstået" (kan ses på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.thewatchquote.com">www.thewatchquote.com</a><!-- w -->)

Er der nogen af jer der har erfaringer med dette urmærke - det er vist deres eget værk der er i, eller ? fornuftig investering, eller ?

På forhånd tak for hjælpen

Tom
Svar
Tidligere brugtes navnet som et fælles navn mange mindre urmagere udgav chronografer under. Nu ser det ud til at være et firma yes, men jeg tvivler stærkt på det er deres egne inhouse værker der ligger i alle de forskellige kronografer.
Underligt at ville slå sig op uden at skrive andet om motoren end at den er automatic. Det kan jo så være alt fra Kinesisk, Japansk til Schweiz - men til prisen ca 6.000 € både i to og tre subdials må man tro den kan være fra Schweiz. Nogen her ved det måske, men - de er nydelige - men jeg tvivler stærkt på at de kan betragtes som en investering.
Nogen kan måske belære os?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Der bliver efterhånden flere og flere der køber et gammelt mærke med en lille smule historie og starter et helt nyt urmærke, med en historie der intet har med idag at gøre.

MVH Peter
Svar
Der findes et hav af nye mærker som er stort set ukendt for de fleste. Her i blandt Chronographe Suisse Cie. Værkerne er så vidt jeg ved modificerede Valjoux 7750. Ganske fin finish, men det skal det også være til den pris. Jeg ville nok gå efter noget andet for i det prisleje kan man få rigtig meget ur for pengene. Både med bedre værk, historie og gensalgsværdi.

Du skulle måske kigge på Graham. De er også meget specielle 2-register chronos, i samme prisleje og med et rigtig flot modificeret 7750 værk. Faktisk modificeret med kolonnehjul.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)