C.O.S.C. chronometer certificate HJÆLP
Hej Alle

jeg sat og kigge på mit C.O.S.C. chronometer og kom til og se på dato
på mit C.O.S.C. står der at det er blivet teste i 2002 !!!!!
men mit ur er fra 2005 det er købt hos klarlund
hvad skal man gører????
Svar
Hvad du skal gøre?
Ingenting...

Der er mange ure, der bliver produceret et godt stykke tid inden de bliver solgt hos end-dealers.
Du har vel et korrekt udfyldt garanti-bevis fra Klarlund af, hvor der står at uret er solgt i 2005.

Hvis du er meget skuffet over at uret kan have ligget stille så længe, så kan du jo prøve at tage en snak med Klarlund om hvorvidt olien har nået at størkne eller måske fordampe lidt, i forhold til hvad den ville gøre på et ur, der ikke har ligget stille så længe fra det blev produceret til det blev solgt... og måske få lokket dem til at give en gratis smøring af uret.

Jeg mener dog ikke, at det bør være et problem. Og du bør ikke gøre det til et problem, da det så bare reducerer din glæde ved uret. Og det er der jo ingen grund til med det dejlige ur Icon_smil

Mvh. Martin
Svar
Er det ikke korrekt, at COSC-certificeringen bliver foretaget på selve værket? I så fald kan det vel tænkes, at værket er blevet certificeret i 2002, og så har ligget på lager i noget tid, inden det er blevet monteret i det pågældende ur.
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar
Hej Martin

Tak for dit hurtige svar

jeg har et garanti-bevis som klarlund har udfyldt
jeg er super / mega glad for mine pam ure Icon_e_biggrin
jeg kigge bare på mit 111 cosc og det er fra 2004 lige som uret.
for hvis det har ligge så længe skal det jo næsten til service
og det er jo kun 2år og det er en H serie

mhca Skrev:Hvad du skal gøre?
Ingenting...

Der er mange ure, der bliver produceret et godt stykke tid inden de bliver solgt hos end-dealers.
Du har vel et korrekt udfyldt garanti-bevis fra Klarlund af, hvor der står at uret er solgt i 2005.

Hvis du er meget skuffet over at uret kan have ligget stille så længe, så kan du jo prøve at tage en snak med Klarlund om hvorvidt olien har nået at størkne eller måske fordampe lidt, i forhold til hvad den ville gøre på et ur, der ikke har ligget stille så længe fra det blev produceret til det blev solgt.

Jeg mener dog ikke, at det bør være et problem. Og du bør ikke gøre det til et problem, da det så bare reducerer din glæde ved uret. Og det er der jo ingen grund til med det dejlige ur Icon_smil

Mvh. Martin
Svar
det vil så sige at mit ur værk er næsten 5 år??

watchfreak2003 Skrev:
kbkjeldsen Skrev:Er det ikke korrekt, at COSC-certificeringen bliver foretaget på selve værket? I så fald kan det vel tænkes, at værket er blevet certificeret i 2002, og så har ligget på lager i noget tid, inden det er blevet monteret i det pågældende ur.

Korrekt.
Svar
Morten Bekker Skrev:det vil så sige at mit ur værk er næsten 5 år??

Ja - mindst... Det er blevet certificeret i 2002, men kan vel i princippet godt være produceret endnu før.

Jeg synes dog ikke, at dette er noget, som er værd at hænge sig i. Du er kun blevet opmærksom på dette, fordi dit værk er COSC-certificeret. Havde værket ikke været det, ville du aldrig være blevet opmærksom på det, og aldrig have tænkt over det, selv om der måske sad et 10 år gammel værk i dit ur.

For mig at se, er det ikke afgørende, hvor lang tid værket/uret har ligget på lager - så længe det har ligget stille, er er der jo næppe opstået noget slid på det. Og jeg tror, du kan være ganske sikker på, at værket har fået en proper behandling med kontrol og smøring på tidspunktet, hvor det er blevet monteret i kassen.

I øvrigt sender mange urfabrikanter jo også special editions m.m. på markedet, hvor man benytter sig af NOS værker med flere årtier på bagen. Disse værker fejler jo ikke det mindste - i mange tilfælde er der vel endda tale om en måske bedre håndværksmæssig kvalitet, end mange af de standardværker der bliver produceret i dag.
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar
Tja det viser jo bare endnu engang at COSC ikke holder tidens standarder og at der er masser af andre steder det kan gå galt. Værket kan sagtens være testet i 2002 og derefter smidt på lager hos Panerai og først kommet i et ur i 2004/2005. Hvilken serie er dit ur?

De skulle hellere gøre som JLC som 1000 timerstester selve uret når alt er færdigmonteret og uret er klar til at forlade fabrikken.

Der kan ske en masse med værket fra det er COSC testet og til det er monteret i uret. Håndtering, forsendelse og montering kan sagtens påvirke gangen. En COSC er ikke garanti for at værket går præcist men blot et bevis på at det KAN gå præcist. Så forvent ikke at jeres nyerhvervede ure holder COSC normen.

Er dit ur fra 2004/05 går jeg da stærkt ud fra at Panerai i montagen har tjekket at det er smurt og velkørende. Det er jo bare at måle om det svinger som det skal.

/Mads
Svar
Hej Mads
mit pam 88 er fra 2005 og det er en h serie

Mads Gjødesen Skrev:Tja det viser jo bare endnu engang at COSC ikke holder tidens standarder og at der er masser af andre steder det kan gå galt. Værket kan sagtens være testet i 2002 og derefter smidt på lager hos Panerai og først kommet i et ur i 2004/2005. Hvilken serie er dit ur?

De skulle hellere gøre som JLC som 1000 timerstester selve uret når alt er færdigmonteret og uret er klar til at forlade fabrikken.

Der kan ske en masse med værket fra det er COSC testet og til det er monteret i uret. Håndtering, forsendelse og montering kan sagtens påvirke gangen. En COSC er ikke garanti for at værket går præcist men blot et bevis på at det KAN gå præcist. Så forvent ikke at jeres nyerhvervede ure holder COSC normen.

Er dit ur fra 2004/05 går jeg da stærkt ud fra at Panerai i montagen har tjekket at det er smurt og velkørende. Det er jo bare at måle om det svinger som det skal.

/Mads
Svar
Hej Mads
mit pam 88 er fra 2005 og det er en h serie
jeg har snakke med klarlund idag og de sage at det var blivet smurt inde det kom i mit ur

Mads Gjødesen Skrev:Tja det viser jo bare endnu engang at COSC ikke holder tidens standarder og at der er masser af andre steder det kan gå galt. Værket kan sagtens være testet i 2002 og derefter smidt på lager hos Panerai og først kommet i et ur i 2004/2005. Hvilken serie er dit ur?

/Mads
[/quote]
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)