Lænke og rem til Memomatic
Hej
er der nogen der kan fortælle mig hvilken lænke hhv. rem der går til en memomatic ref. 166-072. Oprindeligt, og hvilke der erstatter dem idag.

tak på forhånd

d.loncar
Icon_+1
Svar
Mon det ikke er denne du søger info på:

Gents' leather strap Reference number: ST 166.0072
Movement
Caliber number: 980
Created in 1969
19 jewels
Central sweep-second hand
Dial
Metal, with luminous hour markers and luminous metal hands.

Crystal
Armoured hesalite

Bracelet
Leather

Water resistance
60 meters

Case details
Stainless steel
Screw-in
Full metal
Functions
Date, Alarm

More product information
Case : 14,4 x 40 x 38 mm
For leather straps of 22 mm lug-size
International Collection : 1969 -1979
Swiss retail price (1975) : CHF 600.-
Also available in 14K gold-plated (20 mic.) with SS case back under ref. MD 166.0072 (CHF 695.-).
Also available with SS bracelet of ref. 1170/618 or gold-platee bracelet of ref. 1182/118.JLM

vh Baun
Svar
jo det er det.

bortset fra at den hedder 166.072 (jeg har flere gange set ref. med et nul (0) mere).

Tak for info.
Er der nogen der ved om det kan købes mere eller om man skal have 1171 modellen?

tak og hilsen
d.loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:jo det er det.

bortset fra at den hedder 166.072 (jeg har flere gange set ref. med et nul (0) mere).

tak og hilsen
d.loncar

Nogen her kan sikkert forklare det der med de ekstra nuller du her gør opmærksom på
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...&rd=1&rd=1
Også den her har mange 0 - og hedder 165.00027

Man kan hos Omega og Joseph watches finde 165.027 som er helt identisk at se på - men hvorfor findes samme reference med ex 6 sifrer og 1 nul og ex 8 sifrer og 3 nuller?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
[url]"http://www.watchco.com.au/omega_bracelet_real_one.htm">http://www.watchco.com.au/omega_bracelet_real_one.htm[/url]

Baun
Svar
yeps - jeg har checket samtlige af mine kilder - uden held.
Jeg har derfor sendt en forestpørgsel til ofrei.com - hvorvidt den findes - eller vi er ude i en 1171 med lige endestykker.

Jeg afventer svar og poster gerne hvis det har andres interesse.
Det med 00 i ref. numre kanjeg ikke hitte rundt i - det er opgivet forskelligt.

Jeg kan blot konstatere at min hedder 166.072.

d.loncar
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Det med 00 i ref. numre kanjeg ikke hitte rundt i - det er opgivet forskelligt.

Jeg kan blot konstatere at min hedder 166.072.

d.loncar
Ja den er givet god nok, men hvorfor identisk udseende ure (kasse skive og alt - umiddelbart) kan hedde ex
165.027
165.0027
165.00027 (ofte kan den kun findes i listerne med et 0, men kassen kan tydligt være mærket 165.00027 - og det er der vel en grund til, jeg kender den bare ikke heller - håber nogen gør

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Den med de ekstra nuller har jeg også meget svær ved at finde ud af, da urene ser ud til at være identiske, det er muligvis produktionstidspunktet der er forskellen, men jeg er absolut ikke sikker.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)