COSC
Hejsa

Hvordan kan det være at et COSC certificeret ur skal arbejde inden for tolerancen -4+6 sekunder og ikke f.eks. bare +- 5 sekunder. Mit eget COSC ur ligger på -5 sekunder.

Mvh
Jacob Bardino
Svar
Tja... det er noget man har vedtaget.
De fleste vil hellere have uret går lidt for hurtigt end lidt for langsomt, selvom jo tættere tiden kan holdes, jo bedre. Så har man vel lavet et kompromis Icon_e_wink

-5 sec er klart over grænsen. Selv ved -4 kunne jeg finde på at få mit Rolex justeret. Så af sted til forhandleren med det. Har han eget værksted burde det ikke tage mange dage, hvis han da ikke gør det samme dag.
Nu går min Sub heldigvis rock solid +3 sek/dag uanset hvordan jeg lægger det, hvor meget jeg har det på osv., så jeg er godt tilfreds Icon_e_biggrin
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Jamen takker for rådet...

Men er det noget de gør Free of Charge??

McAllan Skrev:Tja... det er noget man har vedtaget.
De fleste vil hellere have uret går lidt for hurtigt end lidt for langsomt, selvom jo tættere tiden kan holdes, jo bedre. Så har man vel lavet et kompromis Icon_e_wink

-5 sec er klart over grænsen. Selv ved -4 kunne jeg finde på at få mit Rolex justeret. Så af sted til forhandleren med det. Har han eget værksted burde det ikke tage mange dage, hvis han da ikke gør det samme dag.
Nu går min Sub heldigvis rock solid +3 sek/dag uanset hvordan jeg lægger det, hvor meget jeg har det på osv., så jeg er godt tilfreds Icon_e_biggrin
Jacob Bardino
Svar
Ja, ved -4 er det ikke sikkert andre end det sted du har købt uret vil gøre det gratis, for rent teknisk er det jo lige nøjagtig inden for grænsen, men -5 er jo ved siden af det lovede og enhver Rolex forhandler er forpligtet til at yde service på ure under garantien. Nogle vælger vistnok at sende uret ind til Rolex hvis det ikke er købt hos dem. I så fald tager det jo lidt længere tid

Så hvis stadig under garanti, så er det gratis Icon_e_smile
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Bardino Skrev:Hejsa

Hvordan kan det være at et COSC certificeret ur skal arbejde inden for tolerancen -4+6 sekunder og ikke f.eks. bare +- 5 sekunder. Mit eget COSC ur ligger på -5 sekunder.

Mvh
Jeg kan ikke se hvilket ur det drejer sig om eller hvor gammelt det er, men om det nu er nyt, så skal det gåes til i 2-3 mdr, og så måles efter
Prøv at lade det sove med kronen nedaf når du tager det af, det kan være nok til at rette forskellen

Først da er det værd at gøre noget ved -5 sek, men jeg er enig med alle der hellere vil have + end - i fejl

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg har set mange Rolex der taber når de var nye, hvorefter de har ligget stille og går præcist eller vinder en lille smule, for alle ure skal gåes til også Rolex.

MVH Peter
Svar
læste i en tråd for nogle uger siden, at 14060 kommer i en COSC version....???
Var det en "and"??, løse rygter?? ønske tænkning?? Icon_question

Ved nogen noget?? Icon_question Icon_rolleyes Icon_question

MVH

SK
Svar
Hej

Jeg vil umiddelbart gætte på at 14060 udgår af produktion.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Jeg har set mange Rolex der taber når de var nye, hvorefter de har ligget stille og går præcist eller vinder en lille smule, for alle ure skal gåes til også Rolex.

MVH Peter

Det passer meget fint på min Seadweller.
Da jeg købte uret for et år siden, tabte det 6 sekunder i døgnet. I dag vinder det ca. 3 sekunder i døgnet.

Mit Rolex Date gik præcist, da jeg købte det (21. december 1999, den længste dag i sidste årtusinde) - i dag vinder det 10 sekunder i døgnet.

Er det mon sådan, at Rolex-ure med tiden kommer til at gå ca. 10 sekunder for hurtigt i døgnet?
Har andre gjort samme erfaringer som mig?

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig
Svar
Hej

Med hensyn til Rolex ved man aldrig hvad der sker, modeller udgår lige pludselig, og nye kommer til og så er de nærmest umulige at få fat i.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)