Omega Seamaster Professional
Hej,

Som nogle af jer måske kan huske er jeg i markedet for at finde et nyt ur. Jeg lavede en fin lille afstemning og spurgte folk om råd og vejledning om urenes kvaliteter - det fik jeg og tak for det.

Det der næsten enstemmigt blev sagt herinde var et jeg skulle vente og tage mig god tid til at vælge. Det har jeg så nu gjort og jeg må sige at det var et rigtig godt råd - jeg er nemlig faldet for et ur der slet ikke var på min oprindelige liste.

Jeg har netop, for jeg ved ikke hvilken gang, været nede og prøve Omega Seamaster Professional 2254.50 og kan mærke at det er det rigtige ur for mig.

Syntes det er et meget alsidigt ur som jeg ville kunne bruge både til hverdag og fest. Så vidt jeg kan læse mig frem til er det et meget solidt urværk, som kan klare lidt af hvert hvilket også tiltaler mig.

Jeg har kigget på Co-Axial Bond udgaven, men jeg kan ikke rigtig komme overens med den blå farve i uret.

Nu kommer mit egentlige spørgsmål. Hvad koster et sådan ur i Danmark? Jeg er udstationeret i Malaysia for en periode og har fået det tilbudt til 9.600,- herude (uden forhandling), men jeg er mere end villig til at vente til jeg kommer tilbage til Danmark med at købe det, hvis det viser sig at pris forskellen ikke er så stor. Jeg tror på at det er en fordel med en lokal dansk forhandler man kan gå til hvis problemer skulle opstå.

Igen tak for et fedt forum og al jeres hjælp.

Miju
Svar
Hej Miju

Det er lækkert at høre, at du har fået noget ud af at give dig selv god tid.
Det er et rigtig godt ur, du er faldet for, og særligt med co-axial værket.

Priserne på uret kan du se her:
[url]"http://www.uhrmageriet.dk/nye_omega_ure/seamaster_herre_300m/">http://www.uhrmageriet.dk/nye_omega_ure ... erre_300m/[/url]

Medmindre du tænkte på den limited edition af uret?

9.600 kr. lyder som en rigtig god pris. Hvis du fortolder osv. når du kommer hjem, så løber det selvfølgelig op i langt mere. Hvor meget har jeg ikke lige styr på og det vil jeg heller ikke blande mig i.

Hvis ellers det virker som en professionel og dygtig forhandler, og han gerne vil sørge for at give dig fornuftig vejledning, så kan du sagtens købe dit Omega der. Umiddelbart skulle der ikke opstå problemer med et ur som dette. Hvis du skal være udstationeret lidt tid endnu, vil du formentlig nå at opdage hvis der er et eller andet lille problem.

Hvis uret derimod ikke er tip top, fx. går upræcist så skal en dansk autoriseret forhandler gerne hjælpe dig. Det er muligt du måske kommer til at betale en smule for det, men en justering koster ikke meget, hvis overhovedet noget, mens uret er under garanti, da det er chronometer certificeret.
Hvis der er nogle lidt mere seriøse problemer med uret, så vil jeg mene at det bør tages på den worldwide garanti.

Men det skal du selvfølgelig gøre op med dig selv... Hvad du vil foretrække og hvor meget du vil betale for det.

God fornøjelse.

Mvh. Martin
Svar
9600,- lyder næsten for godt til at være sandt med mindre uret er brugt. Og er det næsten nyt er det jo en rigtig fin pris hvis det som nyt er købt hos autoriseret forhandler (og self. originale garantibevis mv.).

Synes dog lige man skal være opmærksom på at det til den pris ikke er en greymarket.
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!

Svar
Det ser ud til at jeg skal ud og have mig et nyt ur - hvis det passer at liste prisen derhjemme er omkring 13.900,-.

Der er ikke tale om et brugt eller lettere brugt ur. Det er fra en butik i et mall, som jeg bor tæt ved her i Malaysia.

Jeg droppede lige ind på Omegas hjemmeside og her står butikken listet under retailers - så jeg går ud fra at det boder for kvalitet og der er tale om en autoriseret forhandler.

Det skal lige siges at det ikke er Co-Axial udgaven jeg har kig på, men den sorte Seamaster med Cal. 1120 .

Yderligere vil jeg lige nævne at de 9.600,- er inkl. 20% rabat, som man får uden at spørge om det - så mon ikke sælgeren kan presses lidt mere Icon_e_smile
Svar
Der er (kan være) flere grunde til den lave pris:

- Det er den gamle model uden Co-Axial, som de gerne vil have skudt af.
- Skatter, afgifter, avance og moms er lavere.
- Lønninger er lavere.

Eller en kombination heraf.

Dog er jeg overrasket over, at det "er på gaden" og ikke i tax free.

Afhængig af hvor længe du er bosiddende i udlandet, vil det have indflydelse på indførelsen af uret til DK ved senere lejlighed (her opfordres bestemt ikke til momssvindel).

# GT

P.S. Helt klart en lækkert klokke.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Et Seamaster Pro full size i mint condition med alt kan fås i DK til 8-9.000 kr. Så bliver du knaldet i tolden bliver uret sgu dyrt.

Var der tale om co-axial udgaven var det en helt anden snak. Den er både nyere og dyere end den "almindelige" Seamaster med cal. 1120. Et sprit nyt alm. Seamaster Pro fra en aut. forhandler ville også være ok til 9-10.000 kr. Men er det grey market og lettere brugt er der ikke noget sparet. Vil gætte på at SM-watches sælger dem sprit nye for ca. 10 k.

/Mads
Svar
Som sagt så er der tale om et NYT ur fra en autoriseret forhandler.

Jeg er helt med på at hvis det bliver "nappet" i tolden så er det en dårlig deal.

Har netop fået svar tilbage fra SM Watches og de sælger det ganske rigtigt for lige over 10K.

Men som sagt, hvis det viser sig at det godt kan betale sig at købe det i DK, så vil jeg hellere det. Hvis der er en autoriseret forhandler herinde der kan tilbyde mig uret til omkring samme pris, så venter jeg gerne det ½år til jeg er tilbage i DK.

Jeg tror jeg tøffer ned til forhandleren igen og ser om det var hendes endelig pris på uret - og så må jeg jo tage den derfra Icon_e_smile

Tak for jeres feedback,

Mvh,
Miju
Svar
Sorry læste det som værende brugt og svarede ud fra dette. Ved ikke lige hvor kæden hoppede af for mig.

Er det sprit nyt er prisen meget god. Så køb du det roligt...

/Mads
Svar
Je kender ikke told reglerne, men faktisk er det i alle fald i mine øjne urimeligt hvis man er underlagt helt samme regler hvis man er borte 1 år som hvis man er borte 1 uge. Jeg mener, tøj og sko o.s.v. må man vel købe og man kan jo slet ikke holde det under normal toldgrænse, men sådan er der så meget. Jeg erkender åbent, at hvis jeg har været ude i over en måned og købt mig ex et jakkesæt jeg har på, så står jeg ikke og deklarerer det ved ankomsten

Da min søn kom hjem efter lidt over 1 år i USA havde han en masse CDer med - købt derovre, nøjagtigt som han ville ha købt dem under året, hvis han havde boet herhjemme.

Tolderen spurgte om han havde købt de der CDer (vel 40-50 stk) og sønnike svarede ærligt ja, men at han jo var nød til at følge med i musik når han var borte over et år, og så smilede tolderen bare og sagde "helt OK du kan fortsætte. Icon_e_smile

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Må indrømme at jeg har det lige som hannover_dk. Jeg har absolut ikke sat mig ind i toldreglerne - men skulle jeg have alt det vi har købt herude fortoldet kommer jeg hjem som en meget fattig mand.

Jeg har klart tænkt mig at læse op på det - men hvis jeg går rundt med et ur i et ½ år så ville jeg have det meget underligt med at der skulle told på.

Nu får vi se - jeg har ikke så travlt, men det er godt at høre at prisen er god.

Mvh
Miju
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)