falsk rolex ?
hej.
ved ikke om dette vil falde i god jord eller om emnet er tabubelagt,men prøver alligevel.

jeg har kigget på nogle fake rolexure rundt omkring på nettet,og man kan roligt sige der er et hav af forhandlere den ene mere utroværdig end den anden.Dog er jeg faldet over et par stykker som virker troværdige i deres oplysninger omkring urene,har også læst nogle fora og bedømmelser om diverse sites på nettet.

er det korrekt at der findes op til flere katogorier inden for falske rolex,1 2 3 4 5 grads,og at de bedste kopier stort set ikke kan skelnes fra et ægte ? selv en urmager vil have meget svært ved at se forskellen ?

[url]"http://www.swissexpert.net/Watch_Submariner--2210.html">http://www.swissexpert.net/Watch_Submariner--2210.html[/url] her er et link til en side med et eksemplar af et fake rolex,der findes mange flere rundt om på sitet.

er det helt vanvittigt at give 5-600$ for et kopi ur ?

Claude
the_pretender Skrev:hej.

er det helt vanvittigt at give 5-600$ for et kopi ur ?

Claude

Det vil jeg svare ja til. Der er masser af fakes, og de er alle ulovlige og pirat kopiering er ikke lækkert, og man vil altid selv gå med en skidt fornemmelse for det

Selvfølgeligt kan en rigtig urmager se forskel - både kasse og værk er selvsagt noget helt andet i fake prisklassen - noget HELT andet

1 Det er ulovligt - du risikerer nemt konfiskation i tolden hvis det kommer fra USA - eller kan komme til at betale moms/told af en helt normal Rolex pris - og er det uden for EU, kommer der i alle fald moms - men konfiskation og bøde for pirateri er klar risiko (mange fakes kommer nok ind på armen af Thailand rejsene skulle jeg tro)

2 Det kan ikke repareres under normale onstændigheder hos en normal urmager

3 Du kan få ur til 500 $ + moms og fragt - som går OK, med samme standard ETA værk

DONT

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
hej.
men urene på sitet jeg linkede til ser jo ægte ud,og hvis det er sandt at de udstillede ure er dem man får tilsendt så tror jeg ikke at selv en rolex kender ville kunne se forskellen når uret sidder på armen.

jeg er selvfølgelig klar over at det ikke har samme kvalitet som et ægte,og at følelsen ikke vil være det samme.Men det er sgu lidt fristende synes jeg.tror ikke at de ure jeg henviser til er af samme ringe kvalitet som dem man køber på gaden i thailand.

men du har selvfølgelig ret i at det er ulovligt og man skal holde sig fra det.

Claude
Jeg vil også anbefale dig, at holde dig væk. Nok ser de fine ud på billeder, men det er noget billigt møg. Jeg har desværre en bekendt som var fristet som du og købte sådan et replica på nettet. Han var faktisk glad for uret - indtil bagpladen faldt af uret efter ca. 1 uge.

Enig med John - DONT.
the_pretender Skrev:hej.
men urene på sitet jeg linkede til ser jo ægte ud,og hvis det er sandt at de udstillede ure er dem man får tilsendt så tror jeg ikke at selv en rolex kender ville kunne se forskellen når uret sidder på armen.

men du har selvfølgelig ret i at det er ulovligt og man skal holde sig fra det.

Claude
Jeg tror heller ikke at almindelige mennesker kan se det på armen i forbifarten, men det er ikke dem du skal købe ur til du Icon_cool
Det er faktisk lidt Rolex forbandelse, at mange tror at også de ægte er falske - men kenderne ved hvad de har på, og deri ligger nydelsen.

Du kan også have ret i at der findes "Rolex" (har ret i) i Thailand som er ringere, men heri den du viser sidder den billigeste ETA maskine i - koster nogle få hundrede kroner. Den går såmænd udemærket, og hvis en urmager ville, kunne han også reparere og justere, men jeg tvivler på nogen vil - og så - ja det er ulovligt, og ikke nær så sjovt som et ægte billigere ur - gerne second hand - men jeg ved også godt at for 500 $ + moms og lidt told - noget med 3000 til 3500 får du ikke et stort mærke, men du kan få glimrende ure originalt i prislejet - surf lidt rundt på sitet her, så skal du se - der har været oceaner af forslag tidligere

OG igen - det kan sagtens blive konfiskeret i tolden. Alt fra USA bliver toldet og momset, og ser de en Rolex (eller den regning du skal presentere f.eks.) - så er det enten pirat (og det kan de se på at det er nyt og helt uden det normale Rolex udstyr, papirer osv - uden at være ur eksperter), så napper de det let og giver bøde (pirat importer tages i større og større udstrækning) -

Tror de på det ægte, så er det moms af noget med 30.000 du skal af med!

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
De kører virkelig kopi stilen hele vejen igennem, ved også at have neglet Panerai's hjemmeside.
Det er ulovligt, og det financerer bla. terrorisme.

tråden er låst.

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)