Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Super lækkert ur med et flot værk. Valjoux 72 er en af de klassiske kronografværker og koblet med Heuers historie får man virkelig masser af ur for pengene.
Der er ikke skiftet balance. Den er uden balanceskruer i de seneste versioner af cal. 72. Finder du ældre Heuer fra før 70´erne har de balanceskruer. Jeg vil gætte på at de er blevet sparet væk. Virkningen er begrænset sammenholdt med det arbejde der ligger i at lave dem.
Der blev generelt slikket lidt på finishen af kronograferne gennem 60´erne og først i 70´erne. Ikke kun hos Heuer.
Går man udelukkende efter et flot værk er 50´erne/start 60´erne nok den bedste periode at købe kronografer fra. Har blev der ikke sparet og sprunget over hvor gæret var lavest. Så løber man bare i et andet problem som hedder urets alder. De kan være lidt skrøbelige med 50-60 år på bagen. Men flotte er de.
/Mads
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Superflot, ren guf!!!
Det er lige min smag!
Tillykke med den, hvis jeg skal nå at se den i denne uge, skal det være onsdag
VH
Benny
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Først rent praktisk - hvorfor kopierer du ikke den linie i Photoshop som hedder IMG - så kommer billedet direkte uden du skal gøre spor mere,bare det står i sin egen linie her.
DEJLIGT ur. Valjoux 72 er en rigtig lækker maskine - bla.a. fra den håndoptrukne Daytona - og meget andet. Ure der anvendte den (og også de der anvendte Valjoux 22 og 23 med to subdials f.eks.) havde generelt altid pæn kasse forarbejdning (sjældent f.ex. forkromet - - men godt stål eller massivt guld) og det er i dit fald helt OK at der ikke er balance skruer på, det har med alderen at gøre.
Et firkantet (tank) ur ikke bare ser større ud med samme diameter uden krone, målt ved kronen, end et rundt. Det ER nemlig større i firkant hjørnerne end det runde ville være samme sted.
Tiden er måske ikke så meget til den facon (cushion) egentligt mærkeligt nok, men netop i den tidsalder, er det bestemt sjovt og korrekt for det ur.
Stor tillykke med uret
vh
•
Svar: 453
Tråde: 36
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hannover_dk Skrev:Tiden er måske ikke så meget til den facon, men netop i den tidsalder, er det bestemt sjovt.
Faconen giver mig dog (positive) associationer til Panerai, der da ikke er helt upopulære
Tillykke med det fine Heuer.
Mvh. Martin
•
Helt og aldeles fantastisk ur. Superflot! Kan du anbefale et sted at handle den slags ure?
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
hannover_dk Skrev:Først rent praktisk - hvorfor kopierer du ikke den linie i Photoshop som hedder IMG - så kommer billedet direkte uden du skal gøre spor mere,bare det står i sin egen linie her.
Det prøvede jeg også, men det ville ikke lade sig gøre...
# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Hvor købte du det Stefan?
VH
Benny
•