Var det mig, der var gal på den?
#1
Hej Svende Icon_e_biggrin

Jeg skal lige høre jeres mening.

Situationen er således, at jeg var kørt fra Odense til København i går lørdag den 11 maj for at se på et brugt ur. Jeg havde aftalt med sælger, at vi skulle mødes foran Ole Mathiesen på Strøget, da jeg gerne ville have dem til at kontrollere, at det var originalt og at alt var i orden.

Sælger og undertegnede gik ind i butikken, og blev mødt at en smilende salgsassistent. Jeg forklarede vedkommende situationen, og da mødte jeg et svar, som jeg ikke regnede med.

Salgsassistenten forklarede mig, at dette var en meget uheldig situation jeg stillede ham i, og at han ikke var interesseret i at hjælpe mig. Dette var jeg meget uforstående overfor, og forklarede vedkommende, at uret på et tidspunkt skulle serviceres, og mit valg af ur forretning, der skulle gøre dette, afhæng sandelig også af hvordan jeg blev behandlet i den forretning.

Salgsassistenten sagde derefter, at han så måtte se uret. Dette gjorde vedkommende, og sagde derefter, at den var ok.

Derefter forlod sælger og jeg forretningen.

Jeg havde på forhånd ikke lavet nogen aftale med Ole Mathiesen. Jeg regnede med, at dette ikke var noget problem, og at de gerne ville hjælpe mig.

Men som overskriften siger.. "Var det mig der var gal på den" - Hvad mener du?

- Der vil hurtigst muligt komme billeder af den lille ny Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#2
Christian Bentzen Skrev:Hej Svende Icon_e_biggrin

Jeg skal lige høre jeres mening.

Situationen er således, at jeg var kørt fra Odense til København i går lørdag den 11 maj for at se på et brugt ur. Jeg havde aftalt med sælger, at vi skulle mødes foran Ole Mathiesen på Strøget, da jeg gerne ville have dem til at kontrollere, at det var originalt og at alt var i orden.

Sælger og undertegnede gik ind i butikken, og blev mødt at en smilende salgsassistent. Jeg forklarede vedkommende situationen, og da mødte jeg et svar, som jeg ikke regnede med.

Salgsassistenten forklarede mig, at dette var en meget uheldig situation jeg stillede ham i, og at han ikke var interesseret i at hjælpe mig. Dette var jeg meget uforstående overfor, og forklarede vedkommende, at uret på et tidspunkt skulle serviceres, og mit valg af ur forretning, der skulle gøre dette, afhæng sandelig også af hvordan jeg blev behandlet i den forretning.

Salgsassistenten sagde derefter, at han så måtte se uret. Dette gjorde vedkommende, og sagde derefter, at den var ok.

Derefter forlod sælger og jeg forretningen.

Jeg havde på forhånd ikke lavet nogen aftale med Ole Mathiesen. Jeg regnede med, at dette ikke var noget problem, og at de gerne ville hjælpe mig.

Men som overskriften siger.. "Var det mig der var gal på den" - Hvad mener du?

- Der vil hurtigst muligt komme billeder af den lille ny Icon_e_biggrin

Kundeservice/venlighed og Ole Mathiesen er ikke to ord der hænger sammen. Det er min oplevelse.
Svar
#3
Nej jeg mener i og for sig ikke du gjorde noget forkert - og jeg ville også have forventet, at man gladeligt havde givet dig/jer den efterspurgte service. Et lille vederlg på 50 eller 100 må man regne med, men ofte er det bare en gratis service - især hvis det er et ur som tidligere er solgt i butikken.

Jeg ville nok selv have forhørt mig og lavet en aftale om at man kunne få uret checket. Det er altid godt at vise forretninger den respekt, at man lige forhører sig - især hvis man ikke er kendt son god kunde i forvejen, men det ændrer ikke på at jeg ville have troet at det var ok alligevel!

vh Baun
Svar
#4
Jeg skal lige skynde mig at sige.. Grunden til, at jeg havde opfattelsen, at det ikke var noget problem for OM at se på uret var, at jeg for år tilbage solgte min GMT II, og der ønskede køber at få uret kontrolleret ved Rolex forhandler. Vi var inde ved Ragnar ure i Odense, og der fik vi en meget god behandling.
Med venlig hilsen

Christian
Svar
#5
Man skulle ikke tro, at han lever af at sælge og servicere ure!!! Icon_e_sad
Pinlig historie!! Icon_e_sad

MVH
SK
Svar
#6
en urmagerbutik er en forretning, som alle andre. hvorfor skulle han sælge sin ekspertise for nothing? tænk, hvis det blev publik, f.eks her på vintageure.dk, og alle ville gøre det samme der handler ure på privatbasis. hvis du samtidig ville have afleveret uret til service ville der med sikkerhed ikke være problemer, men det havde du nok ikke i sinde i virkeligheden, da du jo tilsyneladende bor i odense.

han ville selvfølgelig gøre det ved en kunde som har handlet der før. men ved nogle vildfremmede mennesker, der bare kommer ind fra gaden for at få deres privathandel godkendt er det helt i orden høfligt at sige, at det vil han ikke have ansvaret for.

jeg synes det er meget dårlig stil nu at hænge ham ud her på nettet som en dårlig servicegiver. dybt umoralsk og egoistisk!!

klaus
Svar
#7
Jeg har mange gange handlet og været inde ved OM og jeg har altid fået 1. klasses betjening og service.

Er selv el-installatør og er en ved at købe et hus og vi skal tjekke installationen først så koster dette, intet er gratis i denne verden.

Så vil du være sikker på et ur køb så køb det ved en du stoler på eller en forhandler.

Søren
Svar
#8
Hvad var det så for et ur du købte?


Mvh.
Jesper
Svar
#9
Jeg synes absolut også man bør som minimum lave en aftale med en forhandler, om at medvirke, inden man sætter ham i situationen.

Dels tager det da tid, og dels kan en forhandler jo havne i et vist ansvar. Tænk p hvor mange muligheder der er for fejl i ex en constellation. Selv Omegas side med serienumre er langtfra perfekt, og siger han så OK den er helt original - og det siden viser sig der er detaljer som er skiftet, så vil køber måske mene forhandleren har - om ikke andet - et moralsk ansvar.

Jeg er overbevist om at jeg, der hvor jeg handler, kunne få hjælp, men ville altid spørge inden - og også tilbyde at give lidt for det (hvilket jeg ikke ville få lov til), og jeg ville aldrig vente at jeg kunne bruge en jeg ikke kendte til en verifikation.

Til sidst vil jeg bare advare mod at foretage udveksling af ur direkte på gaden. Sælger kan og bør en køber checke referencer på, men sælger kan jo ikke forvente det samme fra en køber, og udveksling på gadehjørner er helt klart farligt. Her kan man, hvis man kender sin bank, ofte få lov at udveksle der, og evt låne et lille lokale. Alternativt gør det på egen arbejdsplads hvor der er andre.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
formiddag er et rigtig dårligt tidspunkt, hvor der er allermest travlt. har før lavet aftaler med PK af lign. karakter, og der er altså tidspunkter, hvor de ikke har tid til den slags. Så man bør måske lige forespørge først, så man kan finde et tidspunkt, hvor der ikke er alt for travlt.

Mikael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)