Seamaster cal. 321
Har set en ganske fin Seamaster med cal. 321 - hvad er stemningen? Det er jo ikke det samme som Speedmasteren og månen, men dog et lækkert værk...?

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tja jeg ville nok smide de 2-4 k ekstra og nappe speedy´en med cal. 321. Tror det er en bedre investering og samtidig får du en tidsløs klassiker med en fantastisk historie. Ved god værkerne er identiske, men tror de ekstra kr. er givet godt ud.

/Mads
Svar
Hej

De Speedmasters austronauterne havde på armen i 1969 hvor de landede på månen var udstyret med caliber 321.

MVH Peter
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Tja jeg ville nok smide de 2-4 k ekstra og nappe speedy´en med cal. 321. Tror det er en bedre investering og samtidig får du en tidsløs klassiker med en fantastisk historie. Ved god værkerne er identiske, men tror de ekstra kr. er givet godt ud.

/Mads
Det var det forventede svar!

# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Jeg ville vælge Seamasteren...
  • Mindre main stream
    Noget sjældnere
    Mere dress - hvad jeg bruger mest
    På land sigt tror jeg de vil stige mere - simpelthen fordi de er langt sjældnere, men ligenu kan du finde et til 8-12 K alt efter stand

Men det egentlige gode råd er: Køb hvad du kan lide og glem investeringen, når man taler om de to bliver det et umuligt gætteværk!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Jeg ville vælge Seamasteren...
  • Mindre main stream
    Noget sjældnere
    Mere dress - hvad jeg bruger mest
    På land sigt tror jeg de vil stige mere - simpelthen fordi de er langt sjældnere, men ligenu kan du finde et til 8-12 K alt efter stand

Men det egentlige gode råd er: Køb hvad du kan lide og glem investeringen, når man taler om de to bliver det et umuligt gætteværk!

vh Baun

Der kan jeg godt følge dig, Baun.

Det er dog også vigtigt at gøre op med sig selv, hvad det er, der har gjort, at man har fundet interesse for cal. 321.
Hvis det netop er fordi, at det også var dette værk der sad i austronauternes ure i 1969, da de landede på månen, som Peter skriver... ja, så er det nok noget sjovere at finde sig et Speedmaster med cal. 321, da det understøtter værkets historie.

Hvis det derimod blot er fordi det er noget af det bedste Omega præsterede i den tid, ja så kan et Seamaster jo også være ganske udemærket. Særligt hvis uret passer til én.

Mvh. Martin
Svar
Baun Skrev:Men det egentlige gode råd er: Køb hvad du kan lide og glem investeringen, når man taler om de to bliver det et umuligt gætteværk!

vh Baun
Tør du sige det til min bankrådgiver...? Icon_e_biggrin

# GT
Svar
Caliber 321 stammer til bage fra tidlig 40'erne...

Det var cal. 27 CHROA (320) fra 1941 der var starten ..

fra 1949 blev det til Cal. 320 og 321 med 12 timers register og "longer index as protection for hair spring" ....

Men det er jo korrekt at 321 blev særlig kendt for at være værket i Speedmasteren som var på månen - og jeg vil da heller aldrig sige andet end at dette må være et herligt ur at eje og bruge.

Jeg siger bare - at når vi taler investering er Seamasteren sjældnere (men jo også mindre efterspurgt pt) så den kunne investeringsmæssigt være god - og hvis man så oven i købet bedst kan lide den, skal det investeringsmæssige ikke afholde en!

Jeg savner begge i min samling, men det er nok fordi jeg hele tiden køber dressure.

vh Baun
Svar
Hej

Hvis du kan finde en god Seamaster med caliber 321 til under 10000 kroner vil det aldrig være en dårlig investering, de kan måske nok gå hen og stige en hel del i fremtiden, efterhånden som markedet for Speedmaster caliber 321 er støvsuget.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)