Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Befriende at vi endelig har fundet noget som vi for alvor er uenige om
For det er vi helt klart her!
Jeg synes at man fint kan have glasback i et hvilket som helst ur og at det for mange "ikke urtosser" er sjovt, at man kan kigge ind på noget, som under alle omstændigheder er fantastisk mekanik!
I virkeligheden har jeg det måske endda en anelse omvendt - det er sjovt at have en ulv i fåreklæder - altså et lækkert værk med ciceleringer og i ædel metal gemt for verdens nysgerrige blikke - det er klasse. Vi ved det er der, men vi behøver ikke at vise det!
Som sagt før forskellen på massiv guld og gulddouble - den der bærer uret ved det!
vh Baun
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Selvom jeg jer ret ny inde i urverden er jeg pro Glasback, da det er meget sjovere at se på værket. Og så til et novice spørgsmål. Har set mange vintage IWC pilot ure ø 46-47 på e-bay, med glasback?? Er det restaurerede ure eller var der glas back tilbage i 1920'erne? Først tænkte jeg at det var tale om et fake, men prisen sniger sig på ca. 1000 euro, så man må gå ud fra, at det er orginaler.
God weekend
•
Svar: 169
Tråde: 20
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Ja, der kan hurtigt gå smagsdommeri i den, men jeg synes dog også at sammenhængen skal passe sammen. Så mit forhold til glasbagsider på tool-watches er lidt ambivalent. Men på den anden side er det de færreste der bruger deres ure helt til grænsen. Og det er alligevel de færreste dykkerure der har glasbagside f.eks. Under alle omstændigheder kan man ikke se værket når man har uret på.
Jeg kan stadig væk blive fascineret af tandhjul der drejer, og blåanløbne skruer er pynt nok til mig. Det kan hurtigt blive lidt for bedstefar-agtigt med guld og krummelurer.
Og Speedy, pyt med præmien. Det var sjovt nok bare at gætte!
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Aldrig i livet Elverdam, du skal have en præmie. Om ikke andet kan jeg give en fadøl ved lejlighed. Vi bor vist ikke langt fra hinanden tror jeg!
Vh
Speedy
•
Svar: 348
Tråde: 28
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Må indrømme at jeg synes det er helt fint med glasbagkasse på langt de fleste ure.
Dog synes jeg godt de lige må give det her viste Poljot-værk en let finish med striber (ved positivt de laves med sådan finish) så det ikke fremstår helt så "råt".
Om ikke andet, så kan man jo sige at så er uret ærligt, det viser hvad det er 100% og giver noget at kigge på for de teknisk interesserede. Selv quartsværker burde da have det, i hvert fald de ældre der i nogen tilfælde er næsten lige så flotte i finishen som mange mekaniske.
Derudover er der også en anden fordel. Mig bekendt er der nikkel i alt rustfrit stål (dog varierer mængden). Selvom man ikke er specielt følsom er jo udemærket at undgå at man bliver det. Og med glasbagkasse reduceres kontaktfladen til huden jo væsentligt. Det betyder selvfølgelig ikke så meget hvis uret så er med lænke...
Mvh Morten
- Et skibschronometer? - Når man ikke kun sejler i sin egen sø!
•
Svar: 81
Tråde: 17
Elverdam Skrev:Desværre Speedy.
Det er fint ur du har fået dig, faktisk et af de pæneste som Junkers har lavet. Hvordan er kvaliteten af uret? Jeg har nemlig ikke selv haft mulighed for at se nærmere på Junkers urene. Men det ser ud til at priserne er rimelige.
Hilsen Peter
Almindelig anstændighed forhindrer at jeg skamroser mit eget produkt på et offentligt forum, men jeg deltager i arrangementet på Frederiksberg næste fredag (30/3-07), hvor det er muligt at se og mærke hele udvalget af JUNKERS ure.
•
Svar: 71
Tråde: 22
Smukt udførte tandhjul og bro'er,- (i 3 niveau'er)
Spillet imellem stål, forgyldning og blåneret hårfjeder,-
Lidt juveler smidt ind,-
Det ER da både facinerende og æstetisk,- også selv om det er et Omega
cal. 28x jeg p.t. referere til.
Har et close-up af mit Omega cal. 321 som baggrund på nærværende pc's
skrivebord.
På den måde får jeg iøvrigt tilfredsstillet mit "mekanik-behov",- på en nem og daglig basis
Apropos smukke urværker,- chek lige Nomos !
V.h.
Jacob
•