16-03-2007, 08:24 PM
Så hvis de fanger pakken, så putter de 25-28% moms på, og hvis ikke, og den bare kører igennem, så kommer der ikke moms på.
Har jeg forstået det korrekt??
|
Så er den gal igen..
|
|
16-03-2007, 08:24 PM
Så hvis de fanger pakken, så putter de 25-28% moms på, og hvis ikke, og den bare kører igennem, så kommer der ikke moms på.
16-03-2007, 08:52 PM
Skal vi ikke lige slå fast, at momsen i Danmark er 25%?
Jo, jeg kom til at betale moms og told, men ikke af det fulde beløb, idet de havde skrevet en lavere værdi på pakken. Ud over moms og told kommer der også et mindre toldbehandlingsgebyr på. Lad være med at forvente, at der ikke kommer moms og told på.
16-03-2007, 09:04 PM
Jeg købte en Omega fra Norge - via Lauritz - sådan uden at tænke over at Norge er udenfor EU.
Uret kostede incl. salær og hammerslag ca. 2500 - og så kom der små 700 oveni i afgifter.... Lidt unødvendigt kan man sige, for jeg var tilfældigvis i Oslo den dag jeg handlede - syntes bare det var lettere at de sendte uret til mig! vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
16-03-2007, 09:24 PM
hannover_dk Skrev:25% moms og lidt told er det. Jeg skrev bare regn med noget med 28% ialt for at have en slags rettesnor - og man aner ikke om det blir fanget i tolden eller ej, men jeg synes de er ret gode til at fange det, og den med gave og så videre den har de ligesom hørt om før Mht det med at sende som gave.. Jeg har så sent som i denne måned, sammen med nogle kammerater, bestilt 11 zippolightere fra <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.wannalight.com">www.wannalight.com</a><!-- w --> (fed side iøvrigt hvis man vil have en petroliumslighter). De kostede ialt $200,50 og blev, uden at jeg bad om det, automatisk sendt som gave (værdi $20 stod der på).. Den smuttede igennem uden at blive fortoldet.. Har to eksempler mere (fra et andet forum, ikke personligt) der gik glat fra samme side.. Iøvrigt har jeg (fra en tredje forum) hørt om folk der har bestilt computerhardware, og sågar bærbare, der er gået igennem.. Så min oplevelse er at det er forholdsvis sjældent at noget bliver snuppet.. Men dét er jo ingen garanti for at netop DIN pakke ikke bliver det! Iøvrigt er det jo værd at tilføje at man ikke bør forvente at pakken går igennem, men blot satse på det.. På den måde kan du jo lade være med at se tolden som en ekstra udgift, men blot regne den med i prisen, og så tage det som en besparelse hvis den går igennem! Så bliver man ikke skuffet, men allerhøjest glad hvis den går!. Men det må man jo gøre op med sig selv.. Alt i alt er det ikke noget at diskutere for chancen for at den bliver taget i tolden ér der i hvert fald.. Hvor stor den helt præcis er tør jeg ikke gætte på. Kan kun sige at langt størstedelen af hvad jeg personligt har kendskab til er gået igennem uden told.. Ville bare lige slå fast at hvis den bliver sendt som gave KAN den altså sagtens gå ind i DK toldfrit, men ikke nødvendigvis! Har ikke haft et armbåndsur siden jeg var en lille knægt! Og det var med velkrolukning :S
17-03-2007, 03:01 AM
Hej Spejdermann
Listeprisen i Dk er 11950 kroner men jeg er villig til at give dig lidt rabat på uret og jeg er autoriseret forhandler i Horsens jeg kan kontaktes på tlf 75623633. MVH Peter
17-03-2007, 01:44 PM
Men er vi ikke enige om at hvis jeg bestiller det, til en 7200, så sparer jeg en del, men hvis der kommer moms og told på og så får den igennem til ca. 9200kr, så er der da stadig besparet en del.. så alt i alt er det jo en god situation for mig..
Eller har jeg fuldstændig misforstået det?
17-03-2007, 01:53 PM
Nej - ikke hvis du holder det op mod listeprisen, som man dog kan få noget rabat på sikkert, men om du kommer ned på det du kan risikere fra udlandet er måske nok tvivlsomt. Så har du bare overvejelsen om hvorvidt du vil have købsoplevelsen og rådene i butik med
vh john Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
17-03-2007, 03:26 PM
Hvis der ikke er en væsentlig besparelse på at købe via nettet, ville jeg til enhver tid foretrække en handel med en person jeg kan tale med i Danmark. Ikke mindst køberoplevelsen, men også et sted at henvende sig, hvis der nu skel småjusteres et eller andet, er væsentlig.
Hvad en væsentlig besparelse er? Mere end 10% ville jeg som udgangspunkt sige, men det er jo en smags sag! vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
17-03-2007, 06:04 PM
Jeg ville kontakte Peter og høre hvad han vil sælge det til dig for, så kan du få det justeret hos ham - hvis det skal, og du har garantien i en dansk butik, hvis der skulle være noget.
Husk at medregne du også skal betale moms af fragten, og medtage prisen for hvad fragten inkl. forsikring beløber sig til.
17-03-2007, 06:17 PM
Rune4000 Skrev:Jeg ville kontakte Peter og høre hvad han vil sælge det til dig for, så kan du få det justeret hos ham - hvis det skal, og du har garantien i en dansk butik, hvis der skulle være noget. Har kontaktet Peter, for lige at høre hvor mange sparede penge vi taler om Har det også bedst med at købe i en butik, både oplevelsen med at købe noget fint og dyrt, og så at det generelt virker federe og ikke så koldt som at "bare" bestille noget over nettet.. Så hvis Peter fremsiger en pæn pris, er det overhovedet ikke utænkeligt... |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|