15-03-2007, 11:53 PM
|
PAM 2007 prislist
|
|
16-03-2007, 08:55 AM
Tja, ikke jeg vil gøre mig klog på hvad og hvorfor, men det sætter det dog lidt i perspektiv. Hvorfor så mange har brugt ikke in-house værker.
Det er jo dyrt at udvikle nye ting, er det ikke noget med 2-7 år for at udvikle og konstruere et nyt chronograph-værk tar? Kan i grunden godt forstå Rolex's politik med, hvorfor lave noget om der "virker" Lars
16-03-2007, 09:59 AM
ja de læner sig sådan set meget godt op ad tilsvarende mærkers priser.
16-03-2007, 12:03 PM
Tja de ligger ca. på det niveau jeg havde forventet. Ganske fair. Eneste "men" er så lige Black Sealen til 4.900 euro. Det er for meget og alt for mange kr. går til ceramic belægningen. Tænk hvad et identisk ur koster uden ceramic.
Desuden vil jeg ikke smide 6.500 euro ekstra for et Submersible med elektronisk dybdemåler i forhold til det alm. Sub. Til den pris kan man jo få det ti gange mere eftertragtede IWC Deep One med JLC værk og mekanisk dybdemåler. Klasser over dette ur.... Men fedt at se at kronografen fås i stål og til en ok pris. Dyr, men ikke for dyr. Så må vi håbe værket snart afløser Valjoux 7750 i deres andre kronografer. /Mads
16-03-2007, 01:19 PM
Jeg tror de vil fortsætte med at bruge 7750 i de alm. udgaver som fx PAM196. De 12.900 Euro som ståludgaven koster er stadig over det dobbelte af prisen på en 196.
I øvrigt sjovt at 1950 urkassen (sammen med 45mm Radomir) er udnævnt til at huse de nye værker. Tror ikke at de vil blande de "rigtige" historiske urkasser (47mm + alm. 44mm luminor) sammen med de nye værker. Man kan sige at de sætter moderne værker i moderne kasser. Selvom den nye tourbillon sidder i en 47mm kasse er designet anderledes end den originale 47mm som fx PAM127 - efter hvad jeg kan se.
16-03-2007, 09:56 PM
Du har nok ret mht at værket næppe afløser Valjoux 7750 i Daylight modellerne. Jeg har det bare lidt svært med at det ur skal koste det, det gør. Så hellere smide det dobbelte for det nye kronograf. Så det var nok mere af frustration jeg skrev som jeg gjorde
Men lad os da for pokker få det sub-second time-only in-house værk med manuelt optræk og 8-days powerreserve.... /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)