Patek Philippe lommeur
#1
Hej alle brugere!

Som forholdsvis novice i urverdenen har jeg brug for jeres hjælp og input.
Jeg har været så heldig at arve et Patek Philippe lommur, som min oldefar købte i Paris omkring 1900-tallet til en Verdensudstilling.

Jeg har besøgt antiquorum, men jeg kan ikke rigtig finde noget, der ligner og heller ikke på Pateks hjemmeside har jeg fundet noget, men I kan måske konkludere noget ud fra de vedhæftede billeder?

For en god ordens skyld kan jeg oplyse, at uret ligger i boks.

İmage

İmage

İmage

Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Mange hilsener,

Nicolai
Svar
#2
Pas godt på til en her forhåbentligt kan sige spor om værdi. Serienummer 153.939 til 174.240 hvor din jo ligger i den lidt tidelige del - er fra 1910 til 1915 efter Gisbert A Josephs værkliste -

Det er lidt svært at få det til at hænge sammen med verdensudstilling. I paris var der 1900, og så igen i 1925 og så 31 og 37, men så vidt jeg ved ingen mellem ex 10 og 15, men selvom uret er fra 1911 kan det jo have ligget nogle år . men??

Der kan sagtens være mærker fra verdensudstillingen i Paris i bagpladen f.eks. Det var helt almindeligt i alle fald hos Omega og Zenith.

Er der guldmærke i vil et andet spørgsmål måske være.

Hvis du kan åbne det UDEN at ridse bagdækslet - så vil et værk billede nok hjælpe kenderne, men er du i tvivl så gå ind til en autoriseret forhandler. Nogen her ved sikkert hvem de vil anbefale. Lidt afhængigt af om hvor du bor, er der også en del med alsidig ur viden og mod på at åbene sådan et - men jeg ville nok gå til en autoriseret.

Det kan godt være noget værd, men ikke i forhold til de historiske priser som mærket kan give i gamle ure med mange komplikationer

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Mange tak John! Jeg må nok indrømme, at jeg ikke er 100 procent sikker på, at det er fra 1900 eller Verdensudstillingen, men æsken har også en inskription der går på noget med 1900 og noget Grand Prix? Har dog ikke set andre med guldskive?

Jeg har også taget et billede af æsken - den ser du her:

İmage

İmage


Tak igen! Lad mig endelig høre, om der er nogen, der ved mere. Jeg får en kender til at åbne i morgen... Icon_e_surprised)
Svar
#4
Det med at der står sådan på æsken med grand prix 1989 medlem af dommerpanelet 1900 er helt almindeligt som sagt - det + at indgravere de medaljer som de vandt på de pågældende og andre udstillinger i bagkassen (ofte inden i) var helt almindeligt i alle fald for Omega og Zenith og nummeret viser ret klart 1910 -15 (1911 snarere) idet jeg udgår fra nummeret i certifikatet er værk nummeret, men det checker i når det bliver åbnet.

Pas også på æske og alle papirer som alt sammen er med i prisen

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Hej igen!

Så er der billeder af det smukke værk, som måske kan give flere oplysninger om uret? Jeg vil gerne takke John for hjælpen - det er pænt af dig.

İmage

İmage
Svar
#6
Hej Klingenberg

Den tror jeg at er meget svær at få vurderet herinde, da det er mest armbåndsure at vi gør i herinde, der er ingen tvivl om at den mange penge værd, for alt hvad der står Patek Phillippe på er mange penge værd også lommeure.

MVH Peter
Svar
#7
Hej Peter!

Man kan jo være heldig at løbe på folk, der ved en masse - en egentlig pris er jeg ikke dog ude efter. Det er mere historien og sådan.. Icon_e_biggrin

Men tak for feedback.
Svar
#8
Prøv evt. at spørge på Patek- forummet på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.thepurists.com">www.thepurists.com</a><!-- w --> Det er ret utroligt hvad de ved. Desuden er der vist noget om at Patek selv har et ret grundigt bibliotek, så det kan være at du også kan finde informationer der.
Svar
#9
Når ingen andre vover et svar så tager jeg chancen, men det kan være i skoven, så følg rådedne med at gå via the purist osv.

Jeg har set PP lommeure uden komplikationer fra den tid til salg et par gange til omkring 3-4000 US$ men jeg husker ikke om det 18 karat og ved heller ikke om dette ur er, men jeg synes jeg ser et mærke oppe i kransen til kæden og du ser givet selv om der er 18K mærker inden i dækslet. Som sagt det kan svinge en hel del, og kan også gå højere, værket ser dejligt ud.

Lad os vide når du har fået en dygtig man til at gi dig en pris - det fortjener sikkert en rensning hos en god urmager, du kan jo høre Bo Mølbak eller Jørgen Krognos om de har lyst til opgaven.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)