Omega ref 175.0034. Hvad er der værd ?
Hej jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at besvare mit spørgsmål da jeg er lidt i vildrede om hvad det er værd. Det drejer sig om et Omega ref BA 175.0034 fra 1991. Jeg mener det er et Speedmaster classic i 18 karat helguld. Uret viser dag, dato og månded, og med kronograf funktion, det har 24 timers viser og månefase og ganske normale visere, et ret kompliseret værk vil jeg mene. Det er i perfekt stand uden ridser. I 2003 var det til service hos Omega i Shweiz (Bienne) hvor forskellige dele blev udskiftet blandt andet skive, glas og visere osv, jeg har alle de udskiftede dele og kan dokumentere dette og siden er det ikke blevet brugt. Desuden er det med yder og inderbox og et åbent garantikort samt samt brugsvejledning. Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor mange der er blevet produceret af denne model i helguld, jeg har svært ved at finde noget info på uret så jeg har på fornemmelsen at der ikke er lavet så mange, men jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der kan besvare mine spørgsmål.
Venlig hilsen Jess.[/img]İmageİmage[/img]
Svar
Uret er fra 1990. Jeg tror ikke det er lavet i så mange eksemplarer, men hvor mange aner jeg ikke. Modellen blev også lavet i en stål/guld version. Værket er et Valjoux 7751.
Selv om det er lavet i få styk betyder det nok ikke alverden for værdien. Havde det været en Speedmaster Pro version ville det nok være noget mere værd. Tendensen er at det kun er de manuelle Professional modeller der er eftertragtet blandt samlere, idet de betragtes som de "rigtige" Speedmaster modeller.

Jeg vil vurdere dit ur til et sted mellem 20-23.000 kr.

/Mads
Svar
Fra Omega Vintage (som alle kan melde sig til med bruger log in hos Omegas hjemmeside, bare søg lidt rundt efter vintage kunde service) kan man se - helt som Mads skrev: (værdien har jeg ingen anelse om men han kan meget vel ha ret, selv om det er et udemærket værk i en flot kasse med komplikationer - det er det manuelle i speedmaster der sælger bedst)

Reference number: BA 175.0034
MOVEMENT

Caliber number: 1150/1151
Cal. 1150, created in 1990
Cal. 1151, created in 1994
Both : 17 jewels until 1994 and 25 jewels afterwards.
40 hour power reserve
DIAL
White, with 4 roman and 5 index hour markers.

CRYSTAL
Armoured hesalite

BRACELET
Leather

WATER RESISTANCE
50 meters

CASE
18K solid yellow gold
Press-in
Full metal

FUNCTIONS
Day-date
Chronograph
Moonphase
Tachymeter
24 hours

MORE PRODUCT INFORMATIONS (fy Omega Information er flertal i sig selv - væk med S til slut Icon_cool )
Ref. PIC 3630.20.xx
Case : round (13,5 x 39 x 35,5 mm), 18K solid yellow gold, with 18K solid gold bezel and attached leather strap of 18 mm lug-size.
International Collection : 1990-1991
Swiss retail price (1991) : CHF 5'230.-
Also available on gold bracelet under ref. BA 375.0034 (PIC 3130.20.00) and in stainless steel with solid gold bezel under ref. DA 175.0034 on leather (PIC 3730.20.00, CHF 2'650.-) or DA 375.0034 on bracelet (PIC 3330.20.00).
Replaced in July 1992 by ref. 175.0038 (PIC 3731) and later by ref. 175.0044 (PIC 3631).

Ret flot og tilgængelig information om de fleste ref.
vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Mange tak for hjælpen, det var da ihvertfald meget nyttig info jeg fik. Jeg har selv en prisliste der siger 7500 DM men det jeg studser over er at prisen er hele 16400 DM med en guldlænke frem for læder, en forskel på 8900 DM som de fleste kan regne ud, som svarer til mindst 35000 Kr. Kan det virkelig passe ? Jeg har forhørt mig hvad en Omega lænke i 18 karat guld ville koste, og fik en ca. pris på 17 - 18000 Kr. Jeg synes også det er mærkelig at lænken koster mere end selve uret . Jeg kunne godt tænke mig en lænke til det istedet, da jeg syntes a det passer bedre til mig. Er der nogen der ved om man skulle kunne finde en brugt ? Jeg har søgt på Ebay osv. men uden held...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)