hvad er almindelig rep tid.
Jeg har d.10/1 afleveret mit få måneder gamle tag hauer til klarlund for at få skiftes visere og skive.
Efter ca.3uger ringede jeg til dem for få en status. Uret var netop sendt videre til holland(som jeg husker det) hvor det skulle have skiftet skver og visere, og de ville tilmed lave et service.
Det virkede jo meget fint i telefonen. Men nu er det efterhånden begyndt at irritere mig en hel del da det er mit eneste ur.....

Det er da for ringe at det skal tage ca. 2måneder at reperere et ur.
Havde det været et tv ville jeg kunne gøre krav på et låne tv imens mit tv var til rep og sådan er det med mange andre varer i dagens danmark. Men hvilke krav har jeg når det er et ur ? Jeg skal på ferie om under 3uger og er lidt bange for at jeg skal tage på ferie uden ur.
Kan jeg forlange at de skaffer mit ur tilbage inden for en uge 14dage evt. på bekostning ad at de ikke laver det service de ville lave, men som jeg ikke har bedt dem lave.
Svar
Panerai tager 3-4 måneder. Patek 4-6 måneder.

Mht. hvad du kan kræve - aner det ikke - spørg i butikken eller hos forbrugerrådet.

mvh Morgan
Svar
Fik et Rolex GMT master II igennem fuld service hos Klarlund. Da jeg indleverede uret fik jeg også en præcis dato for, hvornår det kunne hentes igen. 4 uger tog det.

Min Submersible fra Panerai tog lidt over 2 mdr. Det skulle lige på en tur ud af landet først. Her kunne Klarlund ikke gi en dato for afhentning.

Lokalt havde jeg et ur til service - værket blev renset, skive og visere skiftet. Det tog en uge!

Reglen er vel at der ingen regel er Icon_e_biggrin

Hilsen
Morten
Svar
Nu må Klarlund lave rep. på panerai der er solgt gennem dem, så min PAM111, fik skiftet fjeder på kun 14 dage (det var over juleferien derfor en ekstra uge). Uret var mere end 2 år gammelt, og fjederen blev skiftet pr. kulance, og for Klarlunds regning. Rigtig god service.

Men godt råd til dig Kenny, nu har du mulighed for at fortælle konen / kæresten at du har behov for et ekstra ur, så disse urløse tider ikke opstår i fremtiden. Hun har vel også flere tasker m.m. Icon_smil

Np
Svar
Med så nyt et ur, så er der jo tale om en garantireperation.

Ure solgt i DK laves normalt hos THs servicecenter i det meget mørke Jylland. Ure købt i udlandet sendes normalt til Tyskland eller Schweiz, hvilket giver en noget længere rep. tid. Dette er endnu et af de parametre, som man bør overveje ved køb af ure i hhv DK og udlandet.....

Er uret købt i DK??
Svar
Det er jo også helt grotesk at et ur kan være til rep i 3-6måneder.
I Danmark har vi jo 6måneders garanti og derefter 18måneders reklamations ret.
Dvs. uret kan være til rep i hele uret garanti tid eller 1/4-1/3 del af al den tid man har ret til at brokke sig.
Hvis man er rigtig grov kan man vel i følge dansk lovgivning kræve uret ombyttet eller lade handlen gå retur ved så lange rep tider.

Uret er købt hos Klarlund og de sendte det i første omgang til jylland og derefter til udlandet.

Jeg indleverede ikke uret omkring juletid da Klarlund ikke mente de ikke klare det på en uges tid eller to så jeg havde det på armen i juleferien.

Jeg tager vist rigeligt af budgetet til sjov i forvejen og da jeg kun bruger mit ur i fritiden kan det slet ikke forsvares ar bruge 20-35.000 på endnu et ur. Og jeg tvivler faktisk på at hendes sko/taske budget er bare i nærheden af det Icon_e_smile
Svar
KennyJ Skrev:Det er jo også helt grotesk at et ur kan være til rep i 3-6måneder.
I Danmark har vi jo 6måneders garanti og derefter 18måneders reklamations ret.
Dvs. uret kan være til rep i hele uret garanti tid eller 1/4-1/3 del af al den tid man har ret til at brokke sig.
Hvis man er rigtig grov kan man vel i følge dansk lovgivning kræve uret ombyttet eller lade handlen gå retur ved så lange rep tider.
totalt grotesk - og jeg tror det var en sag man stod godt med i forbrugerrådet hvis det virkeligt tager 6 mdr. Det er jo ikke noget som det pågældende urmærke ikke kunne undgå hvis det ville, og helt klart er at garantien starter helt fra ny når du får det igen efter den pågældende fejl.

Rep tider på 3 til 6 måneder skriger til himlen - hvad i alverden bilder de sig ind.
At voksne mennesker finder sig i det fatter jeg ikke, var det mig, var den hos forbrugerrådet omgående - og et par læserbreve ville - hvis ellers bladene ville tage dem - hurtigt advare mod pågældende forhandler
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det lyder jo ikke ret tilfredsstillende!

Skal man prøve at finde en årsag, så kunne det være:

- at modellen er så ny, at der endnu ikke findes reservedele til den herhjemme.

- at TH behandler den slags sager som Breitling. Hvis et Breitling ur skal have ny skive pga defekt eller ønsket om farveskift, så skal det sendes til fabrikken - ikke engang Timepromotion i Sverige må lave det. Oprindeligt blev det sådan, for at man ikke skulle kunne sætte en chronometer skive på et ikke-kronometer certificeret ur.
Svar
Tik-Tak Skrev:Det lyder jo ikke ret tilfredsstillende!

Skal man prøve at finde en årsag, så kunne det være:

- at modellen er så ny, at der endnu ikke findes reservedele til den herhjemme.
Jamen det er da en strålende forklaring for alle TV leverandører og mobiltelefoner - DUER IKKE - man må ikke introducere noget hvis man ikke kan servicere det i mine øjne - vågn op ur-folk og protester

Tik-Tak Skrev:at TH behandler den slags sager som Breitling. Hvis et Breitling ur skal have ny skive pga defekt eller ønsket om farveskift, så skal det sendes til fabrikken - ikke engang Timepromotion i Sverige må lave det. Oprindeligt blev det sådan, for at man ikke skulle kunne sætte en chronometer skive på et ikke-kronometer certificeret ur.

Den forstår jeg måske, men så må man - med sådanne krav selv servicere hurtigt

En del af klagerne går på Panarei langsom service ved køb i udlandet, og her taler vi ofte om Unitas værker som yngste lærling kan servicere

Tag dette alvorligt, vi bliver utroligt dårligt behandlet som kundegruppe

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tik-Tak for mig at se er det mere eller mindre ligegyldigt hvad årsagen er. I mit tilfælde tror jeg ikke det er fordi uret er så nyt at de ikke har reservedelene hjemme. Men hvis det var tilfældet synes jeg de burde tilbyde at ombytte uret i stedet for at sende det til rep.

Jeg har netop kontaktet Klarlund som kun kunne fortælle mig at uret er på fabrikken. Hvor til mig svar var at jeg gerne ville have mit ur igen senest. 3/3 da jeg vil have det med på ferie.
De skrev det ned og ringer tilbage i morgen når de har snakket med fabrikken. Så må jeg tage den derfra.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)