Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Hej Mads,
Hvor nødigt jeg end vil, betvivler jeg, at chronografmodulet i GO senator er in-house. Jeg har ikke lige nogen dokumentation ved hånden, men du får en indikation, når du ser på prisen. Chronografversionen af senator er noget nær den billigste GO du kan få. Jeg ved ikke, hvor modulet kommer fra, men det er ikke noget Glashutte er specielt stolte over. Jeg vil søge, når jeg får tid.
Med venlig hilsen
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Lars jeg tror du har ret. Jeg kan heller ikke finde en direkte kilde, men når jeg kigger nærmere på værket mistænker jeg det for at være en DD-konstruktion. Men jeg tror nu stadig GO selv producere modulet.
Når det så er sagt, vil jeg bestemt ikke rynke på næsen over at modulet er udviklet af DD. Der findes ikke mere kompetente til den opgave. Selv modulet i AP ROO er et DD.
De øvrige moduler så som evighedskalender, powerreserve, big-date, ect. er in-house.
/Mads
•
Hej Mads,
Det er bestemt ikke for at rynke på næsen af cal.. 39. Jeg er ret begejstret for dette værk og var lige ved at købe Chronoen, men det blev en med månefase og powerreserve istedet. Jeg tror du har ret med hensyn til, at modulet er produceret inhouse. Jeg har kun fundet en ikke verificeret udtalelse fra Markus Hanke, moderator på The Purist GO forum, om at det vistnok oprindeligt er et DD modul, men han bekræfter, at det bliver lavet inhouse.
Med venlig hilsen
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Er også med på at det kan være inhouse, men bygget så efter DD - hvis man ser på ex lillebror Unions chronografer, så er de med DD moduler, og jeg synes det virker naturligt at også Glasshütte skulle bruge DD - men måske bygger de dem selv som en slags efterligning, men hvad det skulle forbedre i forhold til et DD modul, har jeg svært ved at se, DD er gode til netop moduler, og diskution er snarere om man vil ha modul krono, hvis det man går og leder efter en en rigtig inhouse sag.
Hvad med Zenith - el rainbow, som ligger i brugt pris i den oprindelige spørgers niveau og er absolut godt inhouse?
vh John
•
Svar: 33
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeps, har Zenith i forvejen, dog ikke en chronograf og kigger bestemt også på dem. Grunden til jeg bragte Glashütte på banen var at jeg lige faldt over det på nettet, og synes de laver nogle ret fine ure. Egentlig har jeg ikke noget at bruge en chronograf til.
•
At udvikle et velfungerende integreret kronograf værk er en temmelig stor mundfuld. Der findes faktisk kun ganske få producenter med in-house kronografværker i programmet.
Ofte satser man i første omgang på at lave et alm. værk in-house først. Dette værk benyttes så i et hav af varianter med div. moduler (som ikke er så kompliserede at udvikle). Det kan være kalender, power-reserve, månefase, osv. Men selvfølgelig også et kronografmodul.
Jeg tror ikke der er mange som er uenige i at et integreret kronografværk er at foretrække, men det er faktisk meget svært at finde sådanne in-house. Zenith og Rolex er blandt de få der har "betalelige" modeller i programmet. Ellers må man ty til modulkronograferne og her er DD-modulerne svære at komme uden om.
Unions cal. 26 er praktisk talte en skrabet udgave af GO cal. 39. Det var GO´s CEO Heinz W. Pfeifer der i 1996 relancerede Union og dermed nappede grundkonstruktionen fra cal. 39 og brugte den i cal. 26, som Union producerer in-house.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mads Gjødesen Skrev:Unions cal. 26 er praktisk talte en skrabet udgave af GO cal. 39. Det var GO´s CEO Heinz W. Pfeifer der i 1996 relancerede Union og dermed nappede grundkonstruktionen fra cal. 39 og brugte den i cal. 26, som Union producerer in-house.
/Mads
Yep og Union beskriver klart at på deres cal 26 bygger de DD for at producere deres krono, så jeg er ikke sikker på at det er korrekt at beskive GO's chronograf som fuldt inhouse, men jeg har spurgt dem direkte om det er DD, eller om det er inhouse modul, og så skal jeg videregive hvis de svarer.
Helt enig i øvrigt i hvad du skriver, og som tidl sagt har jeg også en med DD modul og den kører perfekt
vh John
•
GO laver nogle ret lækre ure. Som tidligere nævnt er CAL 39 chronografen kun delvis inhouse design, men ellers har de et bredt udvalg af inhouse værker, også chronografer, dog til en pris, der afspejler, at der, som Mads skriver, er store omkostninger ved at udvikle en chronograf. PanomaticChrono er efter min mening en af de flotteste chronografer, der er lavet.
Med venlig hilsen
•
Citat:PanomaticChrono er efter min mening en af de flotteste chronografer, der er lavet.
...og desværre ikke til at betale
/Mads
•
Citat:...og desværre ikke til at betale 
Pjat
Morgan
•
|